خبرگزاری کار ایران

پنجشنبه، پایان مهلت ارائه درخواست مصونیت نتانیاهو در پرونده فساد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۵۹

مهلت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ارائه درخواست مصونیت از محاکمه در سه پرونده فساد پنج شنبه آینده پایان می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، رسانه‌های عبری گزارش دادند که مهلت «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ارائه درخواست مصونیت از محاکمه در سه پرونده فساد پنجشنبه آینده پایان می‌یابد.

کانال ۱۳ اسرائیل نیز امروز-یکشنبه- اعلام کرد که نتانیاهو در حال حاضر و پیش از انتخابات سراسری مقرر در ماه مارس آینده به دنبال ارائه درخواست مصونیت به «یولی آدلشتاین»، رئیس کنست برای توقف اقدام‌ها علیه محاکمه خود است.

«آویخای مندلبلیت»، دادستان کل اسرائیل در تاریخ دوم دسامبر اعلام کرد که محاکمه نتانیاهو در دادگاه مرکزی در شهر قدس اشغالی برگزار خواهد شد. 

وی به رئیس کنست ابلاغ کرده بود که نتانیاهو می‌تواند طی مدت ۳۰ روز درخواست مصونیت پارلمانی ارائه دهد. 

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز به نقل از منایع سیاسی ناشناس اعلام کرد که نتانیاهو تصمیم گرفته درخواست مصونیت را عملا به کنست ارائه دهد اما شخص وی هنوز برای ارائه درخواست توقف تدابیر قانونی علیه خود به صورت موقت تا زمان تشکیل دولت آینده تصمیم نگرفته است. 

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست مصونیت موضوعی موقتی است و تا زمان پایان دوره ریاست نتانیاهو ادامه خواهد داشت و به مفهوم فرار از محاکمه نیست».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در هر صورت، نخست‌وزیر هنوز تصمیمی در این باره نگرفته و طی روزهای آینده تصمیم خود را اعلام خواهد کرد». 

ارائه درخواست نتانیاهو به مفهوم توقف همه اقدام‌های قانونی علیه وی تا زمان تشکیل دولت و تشکیل کمیته کنست برای تصمیم‌گیری در مورد اعطای مصونیت به وی است. یدیعوت آحارونوت، همچنین نوشته است که تا زمان تشکیل کمیته مذکور، کیفرخواست علیه وی به دادگاه ارائه نخواهد شد. 

«یائیر لاپید» فرد شماره دو در ائتلاف آبی- سفید به ریاست «بنی گانتز»، در توئیتی نوشت: «بنابراین نتانیاهو پس از همه این انکار و تکذیب‌ها درخواست مصونیت را ارائه خواهد داد. نقش کنست نجات فرد مظنون در مسائل کیفری قانون نیست. ما با تمام قدرت با این درخواست مخالفت خواهیم کرد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز