خبرگزاری کار ایران

به منظور امضای توافق «میادین مشترک»:

هیأت سعودی عازم کویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۵۴

یک مقام وزارت نفت کویت اعلام کرد که یک هیأت سعودی بلند پایه به ریاست وزیر انرژی به منظور امضای توافق بازگشت تولید از منطقه تقسیم شده عازم کویت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الأنباء، یک مقام وزارت نفت کویت اعلام کرد که یک هیأت سعودی بلندپایه به ریاست «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی این کشور به منظور امضای توافق بازگشت تولید از منطقه تقسیم بین دو کشور عازم کویت خواهد شد.

این توافق قرار است فردا- سه شنبه- امضا شود. 

منبع مذکور تأکید کرد که پروتکل‌های لازم برای امضای توافق‌نامه به منظور تعیین مرزها به عنوان مقدمه بازگشت تولید از دو میدان «خفجی» و «وفره» در سریع‌ترین زمان ممکن پس از وقفه حدود پنج ساله تهیه شده است.

وی تأکید کرد که آغاز روند بازگشت تولید به دنبال جشن امضای توافق پس از حل امور سیاسی و فنی به صورت مثبت برای منافع دو طرف از کویت آغاز خواهد شد.  

این منبع گفت: «از سرگیری تولید طی چند مرحله خواهد بود و رسیدن انرژی کامل تولید به سقف ۵۰۰ هزار بشگه چند ماه زمان خواهد برد». 

«شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت روز گذشته- یکشنبه- از «خالد الفاضل»، وزیر نفت،  برق و آب و رؤسای هیأت‌های شرکت کننده در نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت استقبال کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز