خبرگزاری کار ایران

میزبانی آمریکا از نشست مشترک با سعودی، امارات و قطر

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۷۰

آمریکا میزبان نشستی با حضور عربستان سعودی، امارات، قطر و برخی کشورهای عربی منطقه بود که طی آن اجرای طرح ائتلاف استراتژیک به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا از نشست‌‌های کشورهای عضو ائتلاف استراتژیک بین‌المللی بود که با مشارکت ایالات متحده، قطر، عربستان سعودی، امارات، کویت، عمان، بحرین و اردن برگزار شد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نشست‌ها روزهای 17 و 18 سپتامبر( دوشنبه و سه‌شنبه گذشته) در واشنگتن برگزار شد و طرف‌های مشارکت‌کننده «اجرای طرح ائتلاف استراتژیک برای خاورمیانه و ایجاد همکاری‌های گسترده‌تر در منطقه خلیج‌فارس در مواجهه با تهدیدهای مشترک را مورد بررسی قرار دادند».

طبق این بیانیه، مشارکت‌کنندگان در این نشست همچنین تنش جاری در منطقه را مورد رایزنی قرار داده و حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی را با شدیدترین عبارات محکوم کردند.

 

ایالات متحده از زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در ژانویه 2017 درصدد است ائتلاف استراتژیک در خاورمیانه، با مشارکت همپیمانانش و با هدف مقابله به آنچه تهدیدهای ایرانی ادعا می‌شود، ایجاد کند، که تلاش‌‌ها در این راستا به دلایلی از جمله بروز بحران در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز