خبرگزاری کار ایران

اردوغان: برای تسریع روند همکاری بین ترکیه و لیبی تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۰۷

رئیس جمهوری ترکیه امروز- چهارشنبه- ضمن تأکید بر آمادگی آنکارا برای کمک به لیبی در هر زمانی اعلام کرد که کشورش برای تسریع روند همکاری با این کشور تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز -چهارشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از کنفرانسی درباره مهاجرت در ژنو  اعلام کرد که کشورش آماده است هر زمان که لیبی نیاز داشته باشد، به این کشور کمک کند. 

اردوغان تأکید کرد که آنکارا برای تسریع در روند همکاری با لیبی تلاش خواهد کرد. 

وی در ادامه افزود: «کمکی که ترکیه می‌تواند به لیبی ارائه دهد، حمایت نظامی است». 

اردوغان تأکید کرد که کشورش آماده سرعت‌بخشی به عملیات بین ترکیه و لیبی است. 

وی گفت: «ما به طرف لیبیایی اعلام کردیم هر زمان که نیاز داشته باشند، آماده کمک هستیم چه در زمینه همکاری نظامی و امنیتی و یا اقدامات اتخاذ شده درباره حقوق دریائی‌مان. ما آماده هستیم». 

دولت ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی درتاریخ ۲۷ نوامبر گذشته در شهر استانبول با حضور اردوغان و «فائز السراج»، رئیس شورای ریاستی لیبی دو یادداشت تفاهمی را امضا کردند که به تعیین حریم دریائی بین دو طرف و تقویت همکاری امنیتی و نظامی بین آنها تصریح دارد. 

این اتفاق مخالفت شدید مقامات شرق لیبی که رقیب دولت وفاق هستند را به دنبال داشته و همچنین کشورهای مصر و یونان و قبرس نیز مخالفت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز