خبرگزاری کار ایران

دولت وفاق ملی لیبی تهدید نیروهای حفتر علیه اتباع ترک این کشور را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۴۹

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تهدید نیروهای موسوم به ارتش ملی علیه شرکت¬های وابسته به کشورهای دوست به ویژه ترکیه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تهدیدهای اعمال شده توسط نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر»، فرمانده ارتش این کشور علیه کشتی‌ها و هواپیماهای شهری، ناوگان هوایی و حمله به شرکت‌های وابسته به کشورهای دوست به ویژه ترکیه و نیز درخواست آنها برای دستگیری شهروندان ترک حاضر در خاک لیبی را محکوم کرد.

این شورا عصر روز گذشته -شنبه- با انتشار بیانیه‌‌ای، مسئولیت هر نوع آسیب به اتباع هر کشوری و یا آسیب به منافع آنها در قلمرو خاک لیبی را متوجه فرماندهی نیروهای متخاصم اعلام و تأکید کرد که از ابزارهای قاطع برای پاسخ به این تهدیدها استفاده خواهد کرد. 

این بیانیه تصریح کرد: «این تهدیدها در حقیقت دعوت به فتنه‌انگیزی و ترساندن مردم است و به کشتار مردم تحریک کرده و موجب فجایع بزرگی می‌شود که جنایت جنگی و جنایت‌های غیرانسانی به شمار می‌روند». 

شورای دولت وفاق ملیل لیبی از هیأت سازمان ملل در این کشور و نیز جامعه جهانی خواست که موضع روشن و مشخصی در قبال این اظهارات بی‌سابقه اتخاذ و اعلام کنند.

«احمد المسماری»، سخنگوی نیروهای حفتر، ترکیه را به دخالت آشکار در جنگ‌های طرابلس و ارسال پهپاد برای نیروهای دولت وفاق متهم کرد. 

وی مدعی شد: «ترک‌ها از هواپیماها و بنادر لیبی برای قاچاق اسلحه و ارسال آنها به گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنند».

مسماری در یک کنفرانس مطبوعاتی از دستور فرماندهی ارتش ملی برای منع پرواز از فرودگاه لیبی به ترکیه و هدف قرار دادن کشتی‌های این کشور در آب‌های منطقه‌ای لیبی خبر داد.

 وی گفت: «اهداف ترکیه در لیبی اهداف خصمانه علیه ارتش به شمار می‌روند و هر نقطه‌ای که با ترکیه تعامل داشته باشد، مورد هدف قرار می‌گیرد و دستور دستگیری تمام اتباع ترک در لیبی صادر شده است».

«هشام بوشکوات»، وزیر ارتباطات دولت وفاق بر ادامه حرکت طبیعی هواپیماها بین لیبی و ترکیه از فرودگاه‌های «مصراته» و «معیتیقه» تأکید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز