خبرگزاری کار ایران

ادامه تلاش‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر عراق در آستانه پایان مهلت قانونی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۸۱

نیروهای سیاسی عراق به گفت‌وگوها و برگزاری نشست‌ها برای توافق بر سر نخست‌وزیر آینده تا پیش از ضرب‌الاجل نیمه شب فردا -پنجشنبه- ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، نیروهای سیاسی عراق آخرین تلاش‌ها را به کار گرفته‌اند تا پش از پایان مهلت قانونی نیمه شب پنجشنبه، برای انتخاب نخست‌وزیر آینده به توافق برسند. 

این در حالی است که تنش در بسیاری از مناطق به ویژه شهرهای کربلا، بصره و ذی‌قار تشدید شده و مسیرهای اصلی توسط تظاهرکنندگان مسدود شده است. 

در بحبوحه نشست‌های سیاسی فشرده نیز همچنان اختلافات به ویژه بین تشکل‌ها ادامه دارد.

رسانه‌های داخلی به نقل از منابع سیاسی از تمایل ائتلاف «البناء» و ائتلاف «دوله القانون» و تشکل‌های حشد الشعبی به نامزدی «قصی السهیل» وزیر آموزش و پروش فعلی خبر داده‌اند. اما «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر با این گزینه با این استدلال که آزموده را آزمودن خطاست، به شدت مخالفت کرده است. 

در عین حال گزینه‌های دیگری چون «محمد شیاع السودانی»،‌ «رائد جوحی»،‌ «مصطفی الکاظمی» و «هادی العامری» مطرح هستند که هر کدام موافقان و مخالفانی دارند.

جریان حکمت عراق نیز اصرار دارد که نخست‌وزیر منتخب باید به هیچ گروه سیاسی وابستگی نداشته و پیشنیه فعالیت سیاسی نداشته باشد. 

«احمد الکنانی» نماینده ائتلاف فتح تأکید کرد که تشکل‌های سیاسی در مقابل مردم متعهد هستند که نخست‌وزیر منطبق با خواسته‌های آنها را که در صدر آن، استقلال سیاسی است، انتخاب کنند و همه تشکل‌ها با انتخاب چنین نخست‌وزیری موافق هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا فردا شخصیت مستقل مورد قبول مردم انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز