خبرگزاری کار ایران

واکنش عبدالمهدی به درج نام چهره‌های عراقی در فهرست تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۵۸

نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز- یکشنبه- درج نام چهره‌ها و رهبران این کشور در فهرست تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق امروز -یکشنبه- با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا، درج نام رهبران و چهره‌های عراقی در فهرست تحریم‌ها را محکوم کرد. 

عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «درج نام رهبران و شخصیت‌های عراقی معروف که تاریخ و نقش سیاسی در مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته‌اند، در فهرست تحریم‌ها از سوی کشورهایی که با آنها روابط و توافق‌هایی داریم،‌ محکوم است و آن را نخواهیم پذیرفت».

وی در ادامه افزود: «ما همچنین اهانت به رسانه‌ها و سران کشورهایی که با آنها روابط و توافق‌هایی داریم و نیز اهانت به شخصیت‌های برجسته عراق از سوی تظاهرکنندگان عراقی را محکوم می‌کنیم». 

عبدالمهدی توضیح داد: «همه این اقدامات برای عراق و مردم این کشور مضر است، باعث کینه‌توزی و خشونت می‌شود، به آبروی عراق لطمه می‌زند و پیامدهایی به بار خواهد آورد که جبران آنها سخت خواهد بود». 

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر روز جمعه از تحریم چهار عراقی به بهانه نقض حقوق بشر یا ارتکاب فساد خبر داد.

این تحریم‌ها «قیس خزعلی»، رهبر «عصائب اهل الحق» و بردارش «لیث» و «حسین فالح» مدیر امنیت حشد الشعبی مشهور به «ابو زینب اللامی» و نیز «خمیس الخنجر» بازرگان و سیاستمدار مشهور عراقی را به اتهام ادعایی فساد و رشوه مورد هدف قرار داده است. 

دولت آمریکا دیگر چهره‌های عراقی را در صورت ادامه به اصطلاح نقض حقوق بشر به تحریم تهدید کرده است. 

بر اساس این تحریم‌ها، تمام دارایی‌ها و منافع افراد مذکور یا دارایی‌های مؤسسه‌هایی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در آمریکا تحت اختیار آنها هستند، ‌به میزان ۵۰ درصد یا بیشتر تحریم خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز