خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه ترکیه:

تحریم‌های آمریکا توهین به تصمیم‌های حاکمیتی آنکارا است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۴۳

ترکیه پیش‌نویس قانون کمیته سنای آمریکا برای تحمیل تحریم‌ها علیه آنکارا را توهین به تصمیم‌های حاکمیت ملی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز- پنج شنبه- با انتشار بیانیه‌ای، پیش‌نویس قانون کمیته سنای آمریکا برای اعمال تحریم علیه آنکارا به دلیل عملیات چشمه صلح و معامله سامانه موشکی اس- ۴۰۰ را توهین به تصمیم‌های حاکمیت ملی برشمرد.

در این بیانیه آمده است: «ما انگیزه‌هایی را که پشت تصمیم کمیته روابط خارجی سنا برای ارائه این پیش نویس وجود دارد، می‌دانیم». 

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: «دلیل این اقدام، ناامیدی عمیق ناشی از ضربه سختی است که ما به پیش‌نویسی که از مدت زمانی طولانی  برای شمال شرق سوریه آماده شده بود، وارد کردیم».  

این بیانیه تأکید کرده است که تلاش‌های جاری دوره اخیر در کنگره چه سنا و چه مجلس نمایندگان در راستای تسویه حساب‌های داخلی بوده و برخی گروه‌های مخالف داخلی نیز از آن حمایت می‌کنند. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «این تلاش‌ها فقط به روابط ترکیه- آمریکا آسیب می‌زند و وزارت خارجه ترکیه پاسخ لازم را به پیش‌نویس مشابه مجلس نمایندگان در تاریخ ۲۹ اکتبر داد». 

وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه پیش‌نویس مذکور نشان می‌دهد آنها تمایلی به درک توضیحات ما ندارند، از مجلس سنا خواست که عاقلانه رفتار کرده و موضعی اتخاذ کند که به اهداف مشترک مورد توافق دو کشور زیان وارد نکند.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز گذشته- چهارشنبه- پیش نویس قانون تحریم علیه ترکیه را به دلیل خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه و عملیات نظامی چشمه صلح با ۱۸ رأی موافق و چهار رأی مخالف تصویب کرد. 

قرار است این پیش‌نویس امروز برای رأی گیری به مجمع عمومی سنا ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز