خبرگزاری کار ایران

پنتاگون: روسیه عامل سقوط پهپاد آمریکا در لیبی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۴۶۷

پنتاگون اعلام کرد یک پهپاد آمریکایی که ماه گذشته میلادی در نزدیکی شهر طرابلس توسط سامانه دفاع هوایی روسیه سرنگون شده بود، ناپدید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد یک پهپاد آمریکایی که ماه گذشته در نزدیکی شهر طرابلس توسط سامانه دفاع هوایی روسیه سرنگون شده بود، ناپدید شده است. 

پنتاگون خواستار بازگرداندن لاشه این پهپاد شده است.

«استیون تاونسند»، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا در مصاحبه با رویترز گفت: «اپراتورهای سامانه، هنگام تیراندازی به سمت پهپاد در جریان نبوده‌اند که این پهپاد متعلق به آمریکاست».

تانسوند در ادامه افزود: «آنها مطمئناً اکنون می‌دانند چه کسی دنبال پهپاد است اما از بازگرداندن آن امتناع می‌کنند و می‌گویند که هنوز نمی‌دانند هواپیمای بدون سرنشین در کجا واقع شده است، اما من باور نمی‌کنم». 

این خبرگزاری همچنین به نقل از «کریستوفر کارنس» سخنگوی فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا تأکید کرد که برآوردهای پنتاگون حاکی از آن است که سامانه دفاع هوایی توسط نظامیان روس وابسته به شرکت ویژه‌ای که با نیروهای «خلیفه حفتر»، فرمانده ارتش ملی لیبی قرارداد دارند یا نیروهای حفتر هنگام سرنگونی پهپاد فعال شده است. 

کارنس توضیح داد که این حادثه در تاریخ ۲۱ نوامبر رخ داد و آمریکا معتقد است که سامانه دفاع هوائی روسیه پس از آن تیراندازی کرده است که اپراتورهای آن به صورت اشتباه گمان کردند این پهپاد به نیروهای مخالف یعنی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی تعلق دارد .

سخنگوی دولت وفاق ملی پیش از این اعلام کرد که روس‌ها مسئول این حادثه هستند.

روسیه هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده  اما مقام‌های مسکو بارها ادعاها درباره حضور نظامیان روس در هر صحنه جنگ خارجی را تکذیب و تأکید  کرده‌اند که ممکن است شهروندان این کشور در درگیری‌های مسلحانه در کشورهای دیگر به صورت داوطلبانه حضور داشته باشند. 

ارتش ملی لیبی نیز به شدت حمایت نظامی خارجی را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز