خبرگزاری کار ایران

ژنرال سابق نیروی هوایی مصر:

قاهره در خرید سوخو- ۳۵ به تهدید‌های واشنگتن توجه نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۹۶۳

ژنرال بلندپایه سابق مصر تاکید کرد که کشورش به توافقنامه خرید سوخو -۳۵ پایبند بوده و در این زمینه به تهدیدهای آمریکا توجه نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «السید خضر» ژنرال سابق مصری در مصاحبه اختصاصی با روسیا الیوم، اظهار داشت: برای همه مشخص است که آمریکا هرگز قدرت هوایی مصر را برنمی‌تابد، بنابراین رویکرد قاهره به روسیه و خرید سوخو -۳۵ تصمیم درست و به‌موقعی است.

وی ادامه داد: «سیاست استراتژیکی فعلی آمریکا در قبال مصر این است که هواپیماهای مصری نباید تهدیدی بالقوه برای بیرون از مرزهای این کشور محسوب شود».

خضر خاطرنشان کرد که به عنوان یک خلبان جنگنده که به مدت طولانی در نیروی هوایی مصر فعالیت کرده است، معتقدم که تصمیم مصر برای توجه به شرق و نزدیک شدن به روسیه، بسیار عالی و از آرزو‌های ماست.

 ژنرال سابق مصر اظهار داشت: «تفاوت زیادی بین تکیه به سلاح مشروط آمریکایی که قطعات یدکی را کنترل می‌کند و تمامی تجهیزات فنی هواپیماها و مهمات را مشمول تصمیم‌گیری سیاسی می‌داند با سلاح‌های روسی وجود دارد».

خضر تصریح کرد که پافشاری مصر بر توافقنامه خرید هواپیما از روسیه اهداف بسیاری به ویژه توازن قوا و تنوع در منابع تسلیحاتی را محقق کرده و ماهیت درگیری‌های منطقه‌ای مصر را نیازمند اتمام این توافقنامه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز