خبرگزاری کار ایران

واشنگتن گزارش داد:

برگزاری نشست ائتلاف برای بررسی اقدام‌های مسکو، آنکارا و دمشق در شمال شرق سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۵۵

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد در نشست وزرای کشورهای ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، اقدام‌های روسیه، ترکیه و سوریه در شرق فرات را بررسی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، یک نماینده بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در تاریخ ۱۴ نوامبر بیش از ۳۵ کشور عضو ائتلاف بین‌المللی را که از نظر مشارکت در عملیات سوریه و عراق یا حمایت از تلاش‌ها به روش‌های دیگر از جمله حمایت مالی یا انجام عملیات شهری سازمان اصلی به شمار می‌رود، در واشنگتن جمع کرده و تحولات یک ماه گذشته چون حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، مداخله روسیه و دولت سوریه در این زمینه، موضع شرکایمان در بین نیروهای دموکرات سوریه در قبال جنگ علیه داعش و نیز اقدامات آینده برای حضور آمریکا در شمال سوریه را بررسی خواهیم کرد». 

به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، پیش از این نشست، نشست دیگری با نام گروه کوچک درباره سوریه (بریتانیا، آلمان، مصر، اردن، عربستان سعودی، آمریکا و فرانسه) برگزار و وضعیت سوریه از نقطه نظر عملیات سیاسی و نظامی و امنیتی بررسی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: «این نشست به طور خاص بر آغاز به کار کمیته قانون اساسی در پایان ماه اکتبر در ژنو که گامی رو به جلو است و همچنین بر موضوع وضعیت در شمال شرق سوریه و نیز چگونگی تاثیر آن بر بسیاری از اهداف مرتبط با تحقق ثبات و امنیت در سوریه تمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز