خبرگزاری کار ایران

سفر خلیل‌زاد به کابل با هدف تبادل زندانیان با طالبان

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۴۰۷

نماینده آمریکا در امور افغانستان به کابل رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده آمریکا در امور افغانستان، روز پنج‌شنبه به کابل رفت. مقام‌های رسمی با اعلام این خبر گزارش دادند که تبادل زندانیان با طالبان از محورهای اصلی سفر خلیل‌زاد بوده است. وی بنا دارد در این راستا دو استاد غربی را که در دانشگاه آمریکایی افغانستان فعالیت می‌کردند و طالبان از سال ۲۰۱۶ آنها را به‌عنوان زندانی نگه داشته است، آزاد کند.

این مقام‌ها عنوان کردند که خلیل‌زاد بنا دارد با تبادل زندانی در عوض این دو استاد آمریکایی و استرالیایی، شرایط را برای پایان جنگ ۱۸ ساله فراهم کند. این منابع نخواستند نام‌شان فاش شود.

طالبان خواستار آزادی شماری از زندانیان خود از جمله «اناس حقانی»، برادر کوچک «سراج‌الدین حقانی»، فرمانده ارشد عملیاتی شبکه حقانی و معاون طالبان، شده است. اناس حقانی در سال ۲۰۱۴ در بحرین دستگیر شده و به مقام‌های افغانستان تحویل داده شده است. وی در دادگاه به اعدام محکوم شده است.

یک مقام آشنا با فعالیت‌های خلیل‌زاد گفت که در پی درخواست از طالبان مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس پیش از هر گونه تبادل زندانی، مذاکرات بر سر آزادی زندانیان و تبادل آن‌ها به بن‌بست رسیده بود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز