خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه وارد روستای «ام‌الکیف» شد/ استقرار نیروهای پلیس نظامی روسیه در شهر کوبانی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۲۷۲

ارتش سوریه در چارچوب فرآیند استقرار در استان الحسکه در شمال این کشور، وارد روستای ام‌الکیف در مسیر «تل تمر» به «راس العین» شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش سوریه، روز جمعه با عبور از شهر «قامشلی» نزدیک مرز ترکیه، به سمت حومه شمال غربی این شهر برای مقابله با تجاوز ترکیه و حمایت اهالی منطقه برابر هرگونه تجاوز نظامی، وارد روستای ام‌الکیف شدند.

طبق این گزارش، اهالی الحسکه با حضور در کنار جاده‌ها، از نیروهای ارتش سوریه در مسیر قامشلی به حومه غربی شهر استقبال کردند و شعارهای ملی سر دادند و از استقرار نیروهای ارتش و رویارویی با تجاوز ترکیه و حملات تروریست‌ها استقبال کردند.

از سوی دیگر، روسیه در چارچوب توافق خود با ترکیه در خصوص شمال شرقی سوریه روز جمعه ۳۰۰ مامور نظامی پلیس و ۲۰ خودرو زرهی به سوریه اعزام کرده است. این نیروها قرار است در منطقه و نوار مرزی سوریه با ترکیه مستقر شوند.

وزارت دفاع روسیه در این‌باره تصریح کرد، نیروهای پلیس نظامی روسیه از منطقه جمهوری چچن این کشور به سوریه اعزام شده‌اند و قرار است به تخلیه نیروهای کرد و تجهیزات آنها به ۳۰ کیلومتری مرز با ترکیه کمک کنند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم اعلام کرد، نیروهای و تجهیزات روسی و همچنین نیروهای گارد مرزی سوریه هم اکنون براساس برنامه در حال استقرار در منطقه امنیتی هستند.

سخنگوی کاخ کرملین هشدار داده است، چنانچه نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» طبق برنامه منطقه امنیتی را تخلیه نکنند، توسط نیروهای نظامی ترکیه از بین خواهند رفت.

براساس توافق «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در هفته گذشته در بندر سوچی، نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه دور می‌شوند و نیروهای پلیس نظامی روسیه و گارد مرزی سوریه در طول نوار موسوم به امنیتی مستقر خواهند شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز