خبرگزاری کار ایران

آخرین تحولات میدانی در شرق فرات؛ انتقال نظامیان آمریکایی به عراق/ اختلافات در صفوف «قسد»

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۴۰۸

اطلاعات رسیده از منطقه شرق فرات در شمال سوریه حاکی‌‌ست که ارتش ترکیه و همپیمان آن «ارتش آزاد سوریه» شهرهای «تل ابیض» و «راس العین» را محاصره کرده و در حال بمباران تاسیسات حیاتی این شهرهاست.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، منابع محلی در شرق فرات اعلام کردند که ارتش ترکیه و همپیمانانش در «ارتش آزاد سوریه» در جریان پیشروی‌شان به سمت شهر راس‌العین، کنترل روستاهایی در حومه این شهر را در دست گرفته‌اند و در حال بمباران تاسیسات آب و برق و سدها هستند که خسارات زیادی برجای گذاشته‌اند و طی آن شماری غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

هواپیماهای جنگی ترکیه همچنین ایستگاه نفتی «سعیده» در الحسکه رمیلان را بمباران کردند که باعث وقوع آتش‌سوزی در این تاسیسات شده است.

در همین حال، خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) از انتقال حدود یک‌صد نظامی آمریکایی از طریق گذرگاه آبی «سیمالکا» به عراق خبر داده و اعلام کرده است که همچنین ده‌ها افسر ارتش آمریکا به همراه مستشاران خارجی پایگاه آمریکایی «رمیلان» را به سمت خاک عراق ترک کرده‌اند.

همچنین گزارش‌های تایید نشده‌ از فرار شماری از افسران «نیروهای دموکراتیک سوریه»، موسوم به( قسد)، به همراه مقادیر زیادی پول به سمت مرزهای ترکیه خبر می‌دهند.

در مقابل، «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه دست‌کم 7 غیرنظامی جان‌شان را از دست داده‌اند. همچنین طبق اعلام این نیروها، در جریان این درگیری‌ها 22 تن از عناصر گروه شورشی «ارتش آزاد سوریه» نیز کشته شده‌اند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به آواره شدن ده‌ها خانوار کُرد منجر شده است و شماری زیادی از این خانوارها بدون پناهگاهی در بیابان‌ها آواره شده‌اند که تداوم این عملیات، وقوع بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در منطقه را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز