خبرگزاری کار ایران

درخواست «حیدر العبادی»، برای برگزاری انتخابات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۰۳

رئیس ائتلاف نصر و نخست وزیر سابق عراق روز گذشته- جمعه- خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام و تشکیل دولت قانون اساسی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر و نخست‌وزیر سابق عراق روز گذشته- جمعه- در صفحه فیسبوک پیشنهاداتی درباره وضع کنونی این کشور به دنبال جریان اعتراض‌های موجود ارائه داد.

العبادی به عنوان نخست‌وزیر سابق عراق چند ساعت پس از اعلام موضع «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر که خواستار استعفای دولت «عادل عبدالمهدی» شده بود، موضع خود را در فیسبوک اعلام کرد.

العبادی در نامه‌ای سرگشاده به مردم و قدرت‌های سیاسی گفت: «به دلیل عدم وجود چشم ژ‌اندازی روشن در مقابل اصلاحات مورد خواست مردم، به انتخابات زودهنگام برای تشکیل دولت قانون که قادر به انجام وظایف ملی خود تا سقف زمانی ۲۰۲۰ باشد، دعوت می‌شود». 

وی همچنین در پیام خود پیشنهاد توقف عمل شوراهای فعلی استان‌ها را مطرح کرده و گفته تا زمان برگزاری انتخابات شوراهای جدید استان‌ها در سال ۲۰۲۰  دولت‌های محلی اختیار عمل را در دست داشته باشند. 

رئیس ائتلاف نصر عراق (با ۴۲ کرسی در پارلمان) بر لزوم التزام دولت به عدم دخالت احزاب و تشکل‌های سیاسی در تمام نهادهای دولتی و نیز محدود شدن سلاح فقط به دست دولت تأکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز