خبرگزاری کار ایران

اعلام زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۴۶

رئیس هیأت عالی مستقل انتخابات در تونس از برگزاری دور دوم انتخاات ریاست جمهوری تونس در تاریخ ۱۳ اکتبر آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه فرانس ۲۴، «نبیل بفون» رئیس هیأت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که دور دوم انتخابات زودهنگام این کشور در تاریخ ۱۳ ماه اکتبر آینده برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد که دور دوم انتخابات روز یکشنبه ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و ما برای این زمان آماده هستیم.

بفون نسبت به معضل این هیأت در خصوص وضعیت «نبیل القروی»، نامزد بازداشت شده به دلیل خلأ در قانون انتخاباتی ابراز نگرانی کرد و ادامه این وضع را برای سلامت عملیات انتخاباتی نگران کننده توصیف کرد. 

وی تأکید کرد :«هیأت عالی انتخابات خواستار امکان مصاحبه مطبوعاتی یا تلویزیونی قروی شده و وضعیت در دور دوم بسیار پیچیده تر شده است. اصل تساوی  فرصت‌ها، مستلزم تساوی نامزدها است».

رئیس هیأت عالی انتخابات تونس در ادامه گفت: «تعلیق انتخابات موضوعی غیر قابل قبول است چرا که تصمیم سختی بوده و شورای این هیأت برای وضع راهکارهایی تا حد امکان تلاش خواهد کرد».

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس در تاریخ ۱۵ سپتامبر برگزار شد و «قیس سعید»، استاد قانون و علوم سیاسی و «نبیل القروی»  بازرگان مشهور به دور دوم راه یافتند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز