خبرگزاری کار ایران

نظر سنجی‌ها:

زلزله انتخاباتی تونس در آستانه راهیابی دو نامزد ضدنظام به دور دوم

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۱۰

تونس امروز در آستانه زلزله انتخاباتی خود قرار داشته و منتظر اعلام نتایج رسمی راهیابی دو نامزد ضد نظام به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشور تونس صبح امروز -دوشنبه- منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات و راهیابی دو نامزد ضد نظام به دور دوم است که این خود می‌تواند بسیار جنجال‌برانگیز بوده و واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته باشد. 

نظرسنجی‌های مرکز نظرسنجی «سیگما کونسای» و «ایمرود» نشان می‌دهند که در انتخابات ریاست جمهوری تونس، «قیس سعید»، با کسب ۱۹ درصد آرا در صدر قرار دارد و پس از آن «نبیل القروی»، استاد قانون اساسی مؤسس حزب «قلب تونس» با کسب ۱۵ درصد مجموع آرا دوم است.

هیأت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که میزان مشارکت مردم در این انتخابات چهل و پنج و ۲ صدم درصد بوده است. 

«نبیل بفون» رئیس این هیأت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این میزان مشارکت مقبول است اما ما انتظار حضور گسترده‌تری داشتیم».

«حمزه المدب»، تحلیلگر سیاسی تونس معتقد است که این میزان کم مشارکت حاکی از نارضایتی عمیق از طبقه سیاسی حاکم و عدم تحقق خواسته‌های سیاسی و اقتصادی است. 

نزاع انتخاباتی تونس در سال ۲۰۱۹ معادله جدیدی را بر اساس داده‌های جدید به دست آمده از حضور دو نامزد فعلی مخالف نظام مطرح کرده و چهره‌های جدیدی چون سعید از تنش‌های سیاسی موجود بهره کافی را برده‌اند. 

حزب «النهضه» تونس صاحب مرجعیت اسلامی که برای نخستین بار نامد انتخاباتی معرفی کرده است،‌ از نتایج نظر سنجی‌ها انتقاد کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز