خبرگزاری کار ایران

تلاش کاخ سفید برای مخفی کردن گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با بن سلمان و پوتین

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۰۶

تلاش‌های کاخ سفید برای محدودیت دسترسی به مکالمات تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا به گفت‌وگوی او با مقام‌های سعودی و روسیه کشیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، تلاش‌های کاخ سفید برای محدودیت دسترسی به مکالمات تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به گفت‌وگوی او با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه کشیده شده است. این خبر را منابع آگاه گزارش دادند. 

مشاوران ترامپ تلاش بسیار کرده‌اند تا گفت‌وگوهای ترامپ با این دو مقام که رابطه بسیار خوبی با او دارند، عمومی نشود. یکی از این منابع آگاه گزارش داد که مقام‌هایی که معمولا به متن خلاصه گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور با مقام‌های خارجی دسترسی داشتند، نتوانستند متن گفت‌وگوهای ترامپ و بن سلمان را ببینند. به گفته این فرد، متن مکالمه دو طرف به هیچ روی منتشر نشده است که امری نامعمول محسوب می‌شود. 

به گفته این منبع، گفت‌وگوی دو طرف پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را توسط نیروهای این کشور تایید کرد. این در حالی است که به گفته این منبع، گفت‌وگوی دو طرف هیچ نکته حساس امنیتی را در بر نمی‌گیرد. 

مشخص نیست که آیا مقام‌های رسمی تلاش کرده‌اند متن گفت‌وگوهای رسمی ترامپ با بن سلمان و پوتین را در سامانه الکترونیکی امنیتی‌ای قرار دهند که متن گفت‌وگوهای او با رئیس‌جمهوری اوکراین در آن قرار داشت. گرچه شماری از مقام‌های رسمی تایید کرده‌اند که باقی گفت‌وگوهای رسمی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در ذیل این سیستم قرار گرفته‌اند. 

با این وجود، تلاش‌ها در جهت پنهان کردن گفت‌وگوهای ترامپ با بن سلمان و پوتین نشان‌دهنده تلاش بسیار مشاوران ترامپ برای دسترسی محدود افراد به این اسناد است. کاخ سفید هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است. 

مقام‌های رسمی عنوان کردند که این اقدام‌ها پس از آن صورت گرفت که در سال گذشته میلادی متن گفت‌وگوی ترامپ با رهبران اتریش و مکزیک منتشر شد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز