خبرگزاری کار ایران

مقابله پدافند هوائی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی در «بوکمال»

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۶۱

پدافند هوائی سوریه با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در گذرگاه «بوکمال- قائم» در منطقه مرزی سوریه- عراق مقابله کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک منبع میدانی سوریه گفت: «جنگنده‌هایی که احتمالا اسرائیلی هستند،‌ اواخر عصر روز گذشته- جمعه به مواضع نظامی در شمال شرق بوکمال حمله کردند». 

این منبع در ادامه افزود: «پدافند هوایی سوریه توانست بیشتر موشک‌های شلیک شده را سرنگون کند در حالی که برخی از آنها به اهداف خود اصابت کردند».

وی تأکید کرد که این حملات، تلفات جانی نداشته و فقط خسارت مادی به دنبال داشته است. 

واحد رسانه‌ای جنگی وابسته به حزب الله لبنان در تاریخ ۹ ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که اسرائیل یک پایگاه نظامی در حال ساخت ارتش سوریه را در بوکمال مورد هدف قرار داد که خسارتی به دنبال برجای نگذاشته است.

واحد رسانه‌ای جنگی به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه گفت: «حمله دشمن پادگان در دست احداث ارتش سوریه و متحدانش را که برای پناهگاه نیروها به دور از خانه‌های شهروندان در نظر گرفته شده بود، مورد هدف قرار داد. این ساختمان در زمان حمله خالی بود و هیچ تلفاتی برخلاف آنچه شایعه شد، به دنبال نداشت».

برخی منابع ویژه نیز در تاریخ ۱۷ ماه جاری نیز اعلام کردند که جنگنده‌های وابسته به ائتلاف آمریکایی چهار حمله هوایی به منطقه گذرگاه البوکمال بین سوریه و عراق انجام دادند که مواضع وابسته به حشد الشعبی را هدف گرفتند.

این منابع تأکید کردند که حملات آمریکایی روستای «الهری» در شمال گذرگاه و در پنج کیلومتری خاک عراق در شرق البوکمال را که در آنجا سوری‌های قبیله «الدلیم» ساکن هستند، هدف قرار دادند.

گذرگاه بوکمال – قائم در سال ۲۰۱۴ میلادی همزمان با سیطره گروه تروریستی داعش بر شهر قائم عراق بسته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز