خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل:

آوارگان خطر جدی برای برنامه تحقق اهداف توسعه پایدار در لبنان هستند/ رژیم صهیونیستی همواره قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است/ از خاک و مردم خود دفاع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۸۴

رئیس‌جمهوری لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد.

وی در سخنرانی خود در این سازمان گفت: «آوارگان خطر جدی برای برنامه تحقق اهداف توسعه پایدار در لبنان هستند. این امر منجر به پیچیدگی بحران اقتصادی در کشور ما می‌شود. در عین حال که لبنان به دنبال مقابله با این بحران است از همه رهبران دنیا می‌خواهم که در راستای بازگشت امن پناهجویان به سوریه کمک کنند.

وی همچینن گفت: «آیا حجم تاثیرات منفی آوارگان بر لبنان از حیث امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیر ساخت و افزایش میانگین بیکاری نیاز به یادآوری است؟»

عون در ادامه گفت: «مسئولیت حل بحران آوارگان به لبنان خلاصه نمی شود بلکه مسئولیت بین‌المللی مشترکی است که همگی باید برای یافتن راهکاری برای آن تلاش کنیم. این اقدام باید بلافاصله صورت گیرد. اوضاع امنیتی در بیشتر اراضی سوریه طبق گزارش‌ها بینالمللی امن است. موضع برخی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که به دنبال مانع‌تراشی در بازگشت آوارگان هستند مایه نگرانی است، به ویژه که آن‌ها از خطرناک بودن اوضاع امنیتی در سوریه سخن می گویند و آوارگان را می‌ترسانند.»

وی گفت که رژیم صهیونیستی همواره قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است. این قطعنامه خواهان آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی است. عون به اقدام چند ماه پیش رژیم صهیونیستی در ارسال پهپاد به جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان اشاره کرد و گفت که تجاوز اسرائیلی‌ها به منطقه مسکونی، نقض خطرناک قطعنامه مذکور است.

رئیس‌جمهوری لبنان در مورد حملات اخیر خمپاره‌ای و توپخانه رژیم صهیونیستی به مزارع اشغالی شبعا لبنان و آتش‌سوزی این منطقه را «جنایت محیط‌زیستی بین‌المللی» دانست که باید مسبب آن محکوم شود. عون: «ما از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، از خاک و مردم خود دفاع می‌کنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز