خبرگزاری کار ایران

نشنال بررسی کرد؛

بعید به نظر می‌رسد ترامپ تغییری در موضع خود نسبت به ایران ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۴۴

با اخراج مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا این پرسش مطرح می‌شود که آیا رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم می‌گیرد رویکرد نرم‌‌تری در قبال ایران پی بگیرد یا خیر.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نشنال،‌ با اخراج «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، این پرسش مطرح می‌شود که آیا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم می‌گیرد رویکرد نرم‌تری در قبال ایران پی بگیرد یا خیر. 

نمی‌توان از اکنون درباره تمامی عواقب اخراج بولتون حرف زد، اما این موضوع دست آخر این نتیجه را دارد که ترامپ در زمینه سیاست خارجی دست بازتری خواهد داشت. اما اکنون باید پرسید که آیا اکنون شاهد تغییر در سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، کاراکاس، کابل و پیونگ‌یانگ خواهیم بود؟ 

بولتون و ترامپ در زمینه تقابل با کشورهای جهان اختلاف بسیاری با یکدیگر داشتند. ترامپ تاکید بسیاری بر هنر ایجاد توافق دارد و خود را مذاکره‌کننده بسیار زبده‌ای می‌داند، گیریم که این موضوع در رابطه با دنیای تجارت بیشتر مصداق دارد تا سیاست خارجی. مذاکره بر سر رسیدن به توافق نیاز به انعطاف دارد، اما چنین به نظر می‌رسید که بولتون مانعی در این رابطه بود، چراکه ارزش بیشتری بر مواضع سخت‌گیرانه داشت. 

با این حال،‌ دستکم در زمینه ایران، بعید به نظر می‌رسد که ترامپ تغییری در موضع خود ایجاد کند. با توجه به این‌که ترامپ بنا دارد برای بار دوم بر کرسی خود در کاخ سفید جلوس کند، بنابراین موضع جنگ‌طلبانه‌ای در قبال ایران نخواهد گرفت. اما نهایتا بعید به‌نظر می‌رسد از این ماجرا پا خود را  فراتر بگذارد. 

البته گمانه‌زنی‌هایی درباره تمایل به دیدار میان رؤسای‌جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است، اما نکته اینجاست که آمریکا بیشتر این موضوع را شانسی برای گفت‌وگو می‌داند، نه برداشتن تحریم‌ها. ترامپ بیشتر به ایده مذاکرات علاقمند است تا آن‌که بخواهد به نتیجه‌ای عملی در رابطه با آن برسد. این در حالی است که تمامی مقام‌های ایران برداشته شدن تحریم‌ها را شرط مذاکره با واشنگتن عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز