خبرگزاری کار ایران

فرمانده عالی رتبه حشد الشعبی در گفت‌وگو با المیادین:

دیدار «مقتدی صدر» با رهبر انقلاب اسلامی ایران حامل پیام‌های روشنی به دشمنان بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۶۷۵

فرمانده عالی رتبه حشد الشعبی تأکید کرد که تصویر رهبر جریان صدر عراق در کنار رهبر جمهوری اسلامی ایران و مکان جلوس او حامل پیام‌های روشنی است و روابط وی با ایران موضوع جدیدی نبوده و از پیش نیز وجود داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین،‌ «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «سند ملی» و سخنگوی ائتلاف الفتح تأکید کرد که گزینه‌های پاسخ به حملات اسرائیل به مواضع الحشد الشعبی، تحت نظارت نظام، دولت و نهادهای رسمی در عراق همچنان باز است.

وی تأکید کرد که حشد الشعبی خط مقدم مبارزه با تروریسم است و در حال حاضر پایگاه‌های این سازمان برای مقابله با هر نوع حمله پهپادی در حال آماده‌باش کامل هستند.

اسدی تأکید کرد که تجاوزهای صهیونیستی به مواضع حشد الشعبی و پایگاه‌های نیروهای مسلح قطعا به مفهوم اعلام جنگ است.

وی گفت که حشد الشعبی بخشی از نهاد نظامی عراق است و قطعا بدون موافقت و نظارت این نهاد نمی‌تواند هیچ پاسخی دهد.

اسدی تأکید کرد که عراق،‌ اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر و دشمن می‌شناسد و در صورت جنگ با این رژیم هیچ معاهده صلح یا توافقی را نمی‌پذیرد. 

وی فاش کرد که تحقیقات به وضوح نشان می‌دهد پهپادهایی که مواضع حشدالشعبی را مورد هدف قرار داده‌اند، از کجا شلیک شده و از چه مسیری به اهداف مورد نظر رسیده‌اند.

این فرمانده عالی‌رتبه حشد الشعبی با توضیح اینکه شاید دولت عراق سیاست معینی را برای تأخیر در اعلام جزئیات این حادثه اتخاذ کرده ابراز امیدواری کرد که این روند طولانی نشود. 

وی تأکید کرد که پهپادهای شلیک شده آمریکائی نیستند و داده‌های موجود دال بر اسرائیلی بودن آنهاست و هیچ عاقلی نمی‌تواند باور کند که این پهپادها از خارج و بدون اطلاع و آگاهی آمریکا وارد عراق شده باشند. احتمالا این پهپادها با چراغ سبز آمریکا وارد شده‌اند اما آنچه که ما مطمئن هستیم اینکه این پهپادها تحت نظارت آمریکا بوده‌اند.

رئیس فراکسیون «سند ملی» در عراق خبر داد که پارلمان عراق در جلسه امروز- شنبه- موضوع حضور نیروهای خارجی در این کشور را بررسی خواهد کرد و مهمترین قدرت‌های سیاسی در عراق از جمله ائتلاف «فتح»، «سائرون» و «دولت قانون» خواستار اتخاذ موضعی جدی درباره حضور نیروهای خارجی هستند و تقریباً برای اخراج نیروهای خارجی اجماع نظر وجود دارد.

وی درباره نقش ایران در عراق تأکید کرد که ایران، همسایه خود را یکی از هسته‌های اصلی برای برقراری توازن و اعتدال در منطقه می‌داند و جنگ ایران و آمریکا یک جنگ استراتژیک است و بعید به نظر می‌رسد که پایانی داشته باشد. 

اسدی گفت: «دولت آمریکا و طرف‌های وابسته به آن حشد الشعبی را بخشی از ایران می‌دانند، اما این خلاف واقعیت است و حشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق بوده و نمی‌تواند خارج از چارچوب حاکمیتی و سیاسی عراق حرکت کند». 

وی گفت که تصویر «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق در کنار آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی ایران و مکان جلوس او حامل پیام‌های روشنی است و روابط صدر با ایران موضوعی جدید نبوده و از پیش نیز وجود داشته است.  

فرمانده حشد الشعبی همچنین گفت: «مقتدی صدر زمانی که در عربستان سعودی یا قطر یا ایران حضور دارد، این امر به منافع عراق مرتبط است و ما به‌عنوان یک طرف مقاومت، از دیدن صدر در یک محل با آیت‌‌الله خامنه‌ای و ژنرال قاسم سلیمانی بسیار خوشحال می‌شویم».

وی تأکید کرد که حشد الشعبی برای گسترش منظومه دفاع هوائی برای رصد و کنترل هر نوع نقض حریمی در عراق تلاش می‌کند و و سفر «فالح الفیاض»،‌ نائب رئیس الحشد الشعبی به روسیه به منظور رایزنی برای خرید سامانه دفاع هوائی مدرن بوده است و روسیه یکی از کشورهای مورد نظر است.

الاسدی تأکید کرد که جنوب لبنان، حزب‌الله و مقاومت همچنان یکی از مهم‌ترین مواضع عزت، قدرت و افتخار امت هستند. پاسخ مقاومت در لبنان (به رژیم صهیونیستی) انگیزه‌ای معنوی به محور مقاومت در تمامی کشورهای منطقه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز