خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

عملیات نظامی گسترده در غزه علیه حماس اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۸۲

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته- چهارشنبه- مدعی شد که اجتناب از عملیات نظامی گسترده در غزه علیه حماس غیر ممکن است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه البدع، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته اعلام کرد که چشم‌پوشی از گزینه مقابله نظامی گسترده در نوار غزه علیه جنبش حماس ممکن نیست. 

نتانیاهو در گفت و گو با کانال ۷ اسرائیل مدعی شد: «ارتش اسرائیل در مسیر نابودی حماس حرکت می‌کند و از بدشانسی امکان اجتناب از عملیات نظامی وجود ندارد». 

«گلعاد آردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز پیش از نتانیاهو گفت: «ما از زمان جنگ اخیر علیه نوار غزه در وضعیتی نزدیک به عملیات نظامی گسترده در این منطقه قرار داریم». 

«گال پرگر» تحلیلگر سیاسی اسرائیل نیز روز گذشته در مصاحبه با کانال عبری «کان» گفت: «حماس مسئولیت شلیک موشک به اسرائیل را تکذیب می‌کند اما از نتایج آن ابراز خوشحالی می‌کند». 

وی در ادامه افزود: «ارزیابی‌ها درباره شلیک موشک‌ها متفاوت است و با عناوینی چون سوء استفاده از دوره حساس کنونی برای انتخابات اسرائیل و نارضایتی حماس از پیام‌های منتقل شده توسط هیأت مصری تعبیر می‌شود». 

نتانیاهو بارها نسبت به تشدید تنش در نوار غزه و انجام عملیات نظامی گسترده برای احیای توان بازدارندگی تهدید کرده است. 

این اظهارات حاکی از اعمال فشارهای فراوان بر نتانیاهو در نحوه برخورد با مسأله غزه به ویژه پس از افزایش پرتاب موشک به اسرائیل طی روزهای گذشته است. 

شهرهای مجاور غزه طی روزهای گذشته مورد حمله موشکی از نوار غزه صورت گرفته است این در حالی است که اسرائیل از تلاش گروه‌های فلسطینی برای اعمال فشار بر نتانیاهو به منظور عقب‌نشینی در پرونده نوار غزه پیش از انتخابات پیش رو صحبت می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز