خبرگزاری کار ایران

درخواست عربستان برای نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۶۸۳

عربستان سعودی بامداد امروز- چهارشنبه- از وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی خواست که برای بررسی طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری جلسه اضطراری تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از ارم نیوز، عربستان سعودی صبح امروز- چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خبرگزاری رسمی این کشور (واس)، وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی را به نشست فوری برای بررسی طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با الحاق برخی بخش‌های کرانه باختری فرا خواند تا اقدامات فوری اتخاذ و مواضع اعضا در قبال اسرائیل با هدف مقابله با این طرح بازبینی شود. 

در بیانیه صادر شده از سوری دربار سعودی آمده است: «عربستان با طرح اعلامی نتانیاهو- در صورت پیروزی در انتخابات آینده- برای الحاق اراضی کرانه باختری کاملا مخالف است و آن را محکوم کرده و این اقدام را به طور کامل باطل می‌داند». 

عربستان در این بیانیه تأکید کرده است: «اعلام طرح نتانیاهو تشدید تنش بسیار خطرناک علیه مردم فلسطین و نقض صریح منشور سازمان ملل و مبانی قانون بین المللی به شمار می‌رود و این طرح هر نوع تلاشی را در راستای برقراری صلح عادلانه و پایدار تخریب می‌کند، چرا که هیچ صلحی بدون بازگشت اراضی اشغالی فلسطین و بهره‌مندی مردم فلسطین از حقوق کامل و غیر قابل انکار خود وجود نخواهد داشت». 

در این بیانیه مجددا تأکید شده است که تلاش‌های اسرائیل برای تحریف واقعیت، حقوق ثابت و محفوظ مردم فلسطین را از بین نخواهد برد.

ریاض از تمام کشورها و سازمان‌ها و هیأت‌های بین المللی دعوت کرده است که اعلامیه نتانیاهو را رد و محکوم کنند و هر اقدامی در این زمینه را مطرود برشمرند به گونه‌ای که هیچ آثار قانونی علیه حقوق تاریخی و ثابت مردم فلسطین نداشته باشد. 

بیانیه عربستان توضیح داده است که سرگرمی جهان عرب و اسلام به بحران‌های بی‌شمار داخلی و منطقه‌ای، هرگز بر جایگاه آرمان فلسطین نزد کشورها و ملت‌های و عربی و اسلامی تأثیر نخواهد گذاشت و امت عربی که نسبت به برقراری صلح از طریق طرح ابتکاری عرب ابراز تمایل کرده در هر حالتی با اقدامات یک جانبه اسرائیل و تلاش‌های مستمر این رژیم برای تغییر حقایق تاریخی و جغرافیائی و نقض حقوق مشروع و قانونی مردم فلسطین مقابله خواهد کرد.

بیانیه مذکور با دعوت عربستان برای برگزاری نشست فوق العاده کشورهای سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه به منظور بررسی طرح نتانیاهو و اتخاذ اقدامات  مواضع لازم در این راستا به پایان رسیده است.

موضع دوگانه عربستان در حالی اتخاذ می‌شود که اخیرا نشانه‌های زیادی از تلاش این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشاهده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز