خبرگزاری کار ایران

هشدار سناتورهای آمریکایی به ریاض:

عربستان کمک ۷۵۰ میلیون دلاری به یمن را هر چه سریع‌تر محقق کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۶۱

سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکای تلاش دارند به عربستان سعودی بر سر مسائل حقوق بشری فشار بیاروند و این کشور را مجبور کنند تا وعده پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار برای کمک به مردم یمن را عملی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکای تلاش دارند به عربستان سعودی بر سر مسائل حقوق بشری فشار بیاروند و این کشور را مجبور کنند تا وعده خود مبنی بر پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار برای کمک به مردم یمن را عملی کند.

این درخواست در قالب نامه‌ای روز سه‌شنبه به «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، ارسال شد. در این نامه ضمن اشاره به آن دسته از مقام‌های سعودی که پیشتر به یمن کمک کرده‌اند، عنوان شده که ریاض تاکنون بخشی بسیار کوچک از ۷۵۰ میلیون دلاری که برای کمک به یمن وعده کرده را پرداخت کرده است. 

در این نامه همچنین اشاره شده که سازمان ملل روی این مبلغ برای تامین واکسیناسیون،‌ غذا، سوخت و دارو حساب کرده بود. 

در متن این نامه همچنین آمده است: «اگر این مبالغ تا پایان ماه اکتبر تامین نشود، پنج میلیون نفر در این کشور که با بزرگ‌ترین نرخ شیوع وبا در تاریخ مدرن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، از دسترسی به آب سالم محروم خواهند شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز