خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

شکست مذاکرات صلح افغانستان به مفهوم برگزاری انتخابات در زمان مقرر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۷۷

سفیر آمریکا در افغانستان روز گذشته- شنبه- تأکید کرد که شکست مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان به مفهوم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان مقرر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جان باس»، سفیر آمریکا در افغانستان در مصاحبه با شبکه طلوع افغانستان در پاسخ به پرسشی درباره دو موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری و عملیات صلح گفت: «هر دو موضوع بسیار مهم هستند، صلح و همچنین انتخابات، اما موضوع صلح اولویت مهمتر و بزرگتری است، چرا که خواسته مردم افغانستان صلح است، آنها خواهان تحقق صلح هستند، ما در این راستا به صورت مستمر فعالیت می‌کنیم و به همکاری در این زمینه ادامه خواهیم داد».

سفیر آمریکا در ادامه افزود: «اما اگر با مشکلاتی در زمینه عملیات صلح مواجه شویم، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید در زمان تعیین شده برگزار شود». 

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با هدف تضمین اجرای بهتر قانون انتخابات و ثبت نام رأی‌دهندگان از تاریخ تعیین‌شده در ماه جولای به ۲۸ سپتامبر آینده موکول شد.

در این انتخابات ۱۷ نفر که بارزترین آنها «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری فعلی افغانستان و «عبدالله عبدالله» نخست وزیر این کشور هستند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انجام مقدمات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مذاکرات گروه طالبان با امریکا به منظور توقف خشونت و زمینه سازی برای ورود به مذاکرات صلح با دولت همزمان شده است. 

همزمان با ادامه مذاکرات صلح بین افغانستان و گروه طالبان شدت حملات این گروه به کابل افزایش یافته است. افغانستان از درگیری‌های مسلحانه مکرر و جنگ‌های خشونت‌بار بین نیروهای مورد حمایت آمریکا با طالبان که بر مساحت گستره‌ای از این کشور تسلط دارد، رنج می‌برد.

هیأت سازمان ملل در افغانستان ماه جولای گذشته اعلام کرد که بیش از هزار و ۵۰۰ شهروند غیرنظامی در اعمال خشونت آمیز کشته شده‌اند که بالاترین آمار از ابتدای سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز