خبرگزاری کار ایران

روسیا الیوم برررسی کرد؛

اهداف و سناریوهای سفر نتانیاهو به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۷۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته -یکشنبه- در نخستین سفر خارجی خود پس از انتخابات کنست در ماه آوریل گذشته عازم اوکراین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «بنیامین نتانیاهو» ‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته در قالب نخستین سفر خارجی خود پس از انتخابات کنست در ماه آوریل گذشته عازم اوکراین شد. 

هواپیمای نتایاهو و همسرش عصر روز گذشته در کی‌یف، پایتخت اوکراین نشست و «ویتالی کلیچکو»، شهردار این شهر از آنها استقبال کرد. 

قرار است نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مذاکراتی را با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور و «ولادیمیر گرویسمن» نخست‌وزیر اوکراین که هر دو یهودی‌الاصل هستند، انجام دهد.

این دیدار دو روزه نخستین سفر یک مقام صهیونیست به اوکراین از سال ۱۹۹۹ میلادی است.

برخی منابع در روسیه و اوکراین  گمانه‌زنی می‌کنند که نتانیاهو تلاش خواهد کرد برای کاهش تنش‌های مسکو و کی‌یف درباره انضمام کریمه به روسیه و حمایت مسکو از نیروهای مردمی در دو جمهوری تجزیه‌طلب «دونباس» واسطه شود.

تحلیلگران معتقد هستند که نتانیاهو با این دیدار به دنبال دریافت حمایت بیشتر رأی‌دهندگان اوکراینی الاصل در انتخابات جدید اسرائیل است که به دلیل شکست وی در تشکیل ائتلاف ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز