خبرگزاری کار ایران

گاردین:

شرکت استرالیایی به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۴۲

یک شرکت چندملیتی استرالیایی به‌ دلیل انتقال محموله‌ای به ارزش ۱۵ میلیون دلار از ایران در خطر متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، یک شرکت چندملیتی استرالیایی به‌ دلیل انتقال محموله‌ای به ارزش ۱۵ میلیون دلار از ایران در خطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران قرار دارد. 

تصاویر و مدارک منتشرشده نشان از آن دارد که یک کشتی ماه گذشته میلادی محموله‌ای از کود اوره را از ایران بار کرده و از طریق خاورمیانه به چین انتقال داده است. 

این محموله در ادامه به یک کشتی باری انتقال داده شده که شرکت کوانتوم فرتلایزر، از شرکت‌های فرعی کمپانی اینسیتک پیووت، پیمانکار پیشین طرف قرارداد با دولت استرالیا و از حامیان حزب کارگر این کشور، از آن استفاده می‌کند. 

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «اطلاعات غلط درباره مبدا این محموله» به آن‌ها داده شده است و پس از پی بردن به واقعیت امر بلافاصله این محموله را خالی کرده است و وعده داده که تحقیقات خود را در این‌باره گسترش دهد تا «مانع تکرار اشتباه‌های مجدد در این زمینه» شود.

این در حالی است که اسناد منتشرشده نشان از آن دارد که این شرکت اطلاع داشته که این محموله از کشتی‌ با نام «سی‌ای فیوچر» بارگیری شده است. این کشتی در تاریخ اول جولای از بندرعباس در ایران با «محموله کود اورانیوم» به راه افتاده است. این کشتی در تاریخ ۲۵ جولای وارد چین شده و محموله خود را تخلیه کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز