خبرگزاری کار ایران

استقبال قانون‌گذاران آمریکایی از فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۱۳

قانون‌گذاران آمریکایی از تصمیم دولت این کشور برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان استقبال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، قانون‌گذاران آمریکایی از تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان استقبال کردند. این در حالی است که چین به‌شدت این اقدام آمریکا را محکوم کرده است. 

«جیم ریش»، رئیس کمیته روابط خارجه سنا، گفت که این جنگنده‌ها برای سامانه دفاعی تایوان «حیاتی» هستند. وی روز گذشته -‌جمعه- طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این جنگنده‌ها برای بهبود توانایی‌های دفاعی تایوان و دفاع این کشور از حریم هوایی‌اش که مدام از سوی دولت چین در معرض تهدید قرار می‌گیرد حیاتی هستند. از تصمیم دولت ترامپ برای تقویت توانایی‌های دفاعی تایوان تقدیر می‌کنم و حمایت هر دو حزب را از این اقدام اعلام می‌دارم.»

«الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که این اقدام آمریکا «پیامی قدرتمند» را برای دیگر کشورها می‌فرستد. 

وی گفت: «فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان پیامی قدرتمندانه درباره تعهد آمریکا بر امنیت و دموکراسی در اقیانوس هند و آرام می‌فرستد. به‌عنوان رؤسای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان، رضایت خود را از این تصمیم دولت اعلام می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز