خبرگزاری کار ایران

شروط جدید آمریکا برای تمدید معامله منع تسلیحاتی

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۴۸

آمریکا و استرالیا امضای توافق جدید منع تسلیحاتی که در مقایسه با پیمان‌های پیشین با مشارکت تعداد بیشتری از کشورها همراه خواهد بود را ضروری شمردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ در بیانیه مشترک وزرای دفاع دو  کشور آمریکا و استرالیا بر نیاز به دور جدید منع تسلیحاتی که تعدادی بیشتر از کشورها و سازمان‌های تسلیحاتی مندرج در توافق‌های پیشین را شامل می‌شود و همچنین تلاش بیشتر برای کاهش تهدیدهای هسته‌ای تأکید شد.

بر اساس بیانیه پنتاگون، آمریکا اجازه تمدید معاهده جدید استارت را به شرط مشارکت کشورهای بیشتر و جذب روسیه برای این توافق می‌دهد و چین را به مشارکت در عملیات گفت‌وگو تشویق می‌کند. 

معاهده استارت در واقع تدابیر کنترل تسلیحاتی هجومی است که مفاد آن به  کاهش سقف مجاز کلاهک‌های جنگی استراتژیک دو کشور به میزان ۳۰ درصد و نیز سقف پرتابگرهای استراتژیک به میزان ۵۰ درصد تصریح می‌کند. 

در همین زمینه نشست رایزنی‌های سالانه در استرالیا با حضور «ماریس پاین» وزیر امور خارجه و «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا و همچننی «مایک پمپئو»، ‌وزیر امور خارجه و «مارک اسپر»، ‌وزیر دفاع آمریکا برگزار شد. 

پیمان «استارت جدید» در سال ۲۰۱۰ امضا شد و همچنان تنها پیمان اجرائی بین روسیه و آمریکا در زمینه منع تسلیحاتی است.

پیمان موشکی هر دو کشور آمریکا و روسیه را از تولید موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد و استقرار موشک‌های بالستیک و موشک‌های میان‌برد (منطقه هدف از هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر) و کوتاه برد (منطقه هدف از ۵۰۰ تا هزار کیلومتر) کروز منع می‌کند. 

واشنگتن در فوریه ۲۰۱۹ اقدامات خروج از معاهده موشکی را با متهم کردن مسکو به عدم رعایت نکات مندرج در سند پیمان به دلیل موشک «۹ ام ۷۲۹» آغاز کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز