خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

کشتی‌­هایمان را متناسب با میزان خطرها همراهی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۷۲

وزیر دفاع جدید آمریکا تأکید کرد که نیروهای آمریکایی در حال حاضر کشتی­‌های این کشور در خلیج فارس را همراهی نمی­‌کنند،‌ اما حضور نظامی آنها در منطقه برای مقابله با تهدیدها و تحریک­‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «کشتی­‌هایمان را به میزان وجود خطرها و تهدیدها همراهی خواهیم کرد .... من نمی­‌گویم در حال حاضر کشتی‌­هایمان را همراهی می‌­کنیم».

اسپر تأکید کرد که وی هفته آینده این موضوع را با فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در امور خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: «من از واژه همراهی به مفهوم گسترده آن استفاده می­‌کنم و همراهی به این مفهوم نیست که کشتی­‌های تجاری پشت سر ما حرکت می‌­کنند و ما باید آنها را فوری کنترل کنیم... اما هنگام حضور در منطقه امکان پاسخ سریع برای مقابله با هر نوع تحریک وجود دارد و این همان عامل اصلی است».

«مایک پمپئو»، ‌وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد که واشنگتن ائتلافی را به منظور حراست از تنگه هرمز، رابط بین خلیج‌فارس و دریای عمان و منطقه پرتنش در هفته­‌های اخیر  تشکیل خواهد داد.

«کاترین ویلبارگر» معاون وزارت دفاع آمریکا نیز گفته بود که هدف از تشکیل این ائتلاف، بازدارندگی ایران نیست بلکه به دنبال تضمین امنیت دریانوردی و کشتیرانی در وهله نخست از طریق تقویت عملکرد اطلاعات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز