خبرگزاری کار ایران

نامه ساف به وزرای خارجه کشورهای جهان درباره عملیات تخریب منازل در قدس

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۶۸

دبیر کل کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین با ارسال نامه به بسیاری از وزرای خارجه کشورهای جهان اقدام‌های خصمانه اسرائیل در سیاست آوارگی و تخریب منازل فلسطینی‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین امروز- سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای کشورهای جهان را به همکاری با دیوان بین‌المللی کیفری برای آغاز تحقیق فوری در جنایت‌های جنگی مقام‌های اسرائیلی فرا خواند.

در این بیانیه آمده است که نامه‌هایی به وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند، کشورهای آمریکای لاتین، کانادا،‌ استرالیا، ژاپن و کشورهای دیگر ارسال شده است. 

عریقات در بیانیه خود توضیح داده است: «اقدام‌های رژیم اشغالگر از جمله انضمام غیر قانونی به شهر قدس از سال ۱۹۶۷ که هدف آن نابودی فلسطین و ایجاد اکثریت یهود و گسترش استعمارگرانه دامنه شهرک سازی به حساب حقوق مردم فلسطین بوده، هدفمند و غیر قانونی است». 

وی گفت: «سیاست‌های یک جانبه اسرائیل برای طرد و اخراج مردم فلسطین از شهر قدس چون مصادره سرزمین و منابع، هویت‌ها، لغو وضعیت اقامتی، تجزیه مناطق و ممنوعیت ساخت و ساز فلسطینی‌ها و دیگر اقدامات غیر قانونی آنها بخش جدائی‌ناپذیری از این سیاست است که در تناقض صریح و آشکار با قانون بین المللی قرار دارد».

عریقات وزرای خارجه کشورهای مذکور را در جریان تنش خطرناک اسرائیل در شهرک «صور باهر» در شرق قدس اشغالی و تخریب ۱۰ ساختمان متشکل از ۷۰ واحد آپارتمان مسکونی و کوچ اجباری ۲۴ فلسطینی از جمله ۱۴ کودک قرار داده است.

اسرائیل روز گذشته- دوشنبه- تعدادی از ساختمان‌های مسکونی در منطقه «وادی الحمص» در کوی «صور باهر» واقع در جنوب قدس را پس از تخلیه ساکنان آنها به ادعای ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز