خبرگزاری کار ایران

ارائه گزارش کمیته ویژه تحقیق در حوادث شکست اعتصاب در سودان به دادستان کل

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۵۸۴

کمیته مستقل ویژه تحقیق در حوادث خشونت‌بار شکست اعتصاب مخالفان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم امروز- یکشنبه- نتایج تحقیقات خود را به دادستانی کل این کشور ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ یک مقام مسئول در دادستانی کل سودان امروز -یکشنبه- اعلام کرد که کمیته ویژه تحقیق در حوادث شکست اعتصاب معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نتایج تحقیق درباره عوامل این حادثه را که قربانیان آنها به ده‌ها کشته و زخمی در تاریخ سوم ژوئن گذشته رسید،‌ به «احمد عبدالله» دادستان کل مأمور در این پرونده تحویل داد.

بر اساس این گزارش، «ولید سید احمد»، دادستان کل پیشین، کمیته تحقیقی را متشکل از رؤسای دادستانی‌ها برای تحقیق در حوادث شکست اعتصاب نیروهای آزادی و تغییر در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم تشکیل داد. 

طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت سودان تعداد قربانیان حادثه شکست اعتصاب به ۶۱ کشته رسید. این در حالی است که کمیته مرکزی پزشکان سودان بر تعداد ۱۲۸ کشته در این حادثه تأکید می‌کند.

شورای نظامی نیز پیش از این ضمن اعلام تشکیل کمیته ویژه تحقیق در حوادث شکست اعتصاب تأکید کرد که طرح این شورا در آزادسازی منطقه «کلمبیا» به عنوان لانه تروریستی متمرکز است و این شورا حتما عاملان جنایت شکست اعتصاب را محاکمه خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز