خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای نظامی سودان:

«عمر البشیر» را به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل نمی­‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۳۷

رئیس شورای نظای سودان اعلام کرد که این شورا رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور را به دادگاه بین‌المللی کیفری که وی را به ارتکاب جنایت‌­های جنگی در «دارفور» متهم می‌­کند،‌ تحویل نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای نظامی سودان اعلام کرد که این شورا از تحویل «عمر البشیر»، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور به دادگاه بین‌المللی کیفری که وی را به ارتکاب جنایت­‌های جنگی در منطقه «دارفور» متهم می‌­کند، خودداری خواهد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» تأکید کرد که البشیر در داخل کشور محاکمه خواهد شد؛ چراکه دستگاه قضایی سودان شایسته و قادر به انجام این محاکمه است.

برهان گفت: «هیچ دستوری از سوی فرماندهی شورا برای شکست اعتصاب در مقابل مقر فرماندهی ارتش در ماه ژوئن گذشته صادر نشد و یگا‌ن‌­های شبه نظامی به اعتصاب‌کنندگان حمله کردند و بیش از ۱۰۰ نفر را کشتند».

وی گفت:‌«برخی از فرماندهان نظامی در این حادثه نقش داشتند و مقام‌های کشور از آنها به منظور انجام مقدمات محاکمه بازرسی می‌­کنند».

برهان پیش‌بینی کرد که دو گروه مذاکره‌کننده در مرحله انتقالی به توافق فوری در زمینه بیانیه قانون اساسی دست یابند، چنانچه بر سر بخش بزرگی از این سند هم توافق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز