خبرگزاری کار ایران

«البناء» گزارش داد:

شکست جنگ یمن رهاورد میراث تاریخی عبدالعزیز برای آل سعود/ شمارش معکوس برای عقبگرد ریاض از جنگ آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۳۲

جنگ یمن رهاورد میراث تاریخی پادشاه پیشین برای آل سعود است و شکست ریاض در این جنگ از بطلان وصیت او به فرزندانش در تجاوز همیشگی به یمن و عقبگرد از صحنه جنگ حکایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از البناء، این نتیجه‌گیری نوعی خیال‌پردازی نیست بلکه به حقایق روشن و برگرفته از میدان باز و مستمر جنگ در طول بیش از چهار سال استناد می‌کند. 

این همان یمنی است که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۴ مدعی شد که فقط دو هفته زمان کافی است تا ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی به حمایت آمریکا و اسرائیل جنبش انصار الله و سراسر یمن را نابود کند. 

امروز و با ورود جنگ یمن به پنجمین سال خود، صحنه بسیار حیرت انگیز است: امارات از عرصه‌های جنگ گریخته و به دنبال جایگزینی نیروهای خود با مزدوران دیگر کشورها است، عربستان نیز از این کشور به آن کشور در پی خرید سربازانی با مبالغ هنگفت برای جنگ در یمن است.

حتی دشمن صهیونیستی نیز با وجود وعده‌های آل سعود برای پایان دادن به مسأله فلسطین و جنگ عربی- اسرائیلی و تأمین مالی پروژه خط آهن از سرزمین‌های اشغالی تا شبه جزیره عربستان و تأسیس ناتوی عربی- اسرائیلی برای مقابله با ایران نیازهای آنها را در زمینه سربازان مورد نیاز تأمین نکرده است.

برای تکمیل تصویر صحنه جنگ همین کفایت می‌کند که مبارزان یمنی از محور دفاع از شهرها و روستاهای خود به محور عبور از مرزهای سعودی و نفوذ در عمق خاک عربستان و بمباران پالایشگاه‌ها و فرودگاه‌های این کشور در «جازان» و «نجران» و «ابها» با استفاده از موشک و پهپاد تا شرق آن منتقل شدند و تأسیسات نفتی این کشور را هدف قرار دادند. 

چهار سال برای بن سلمان و مزدوران او برای پیروزی بر یمن که از که از سوی ده‌ها کشور عربی و غربی محاصره شده و از انواع امکانات تسلیحاتی و غذا و دارو و تمام منابع زندگی منع شده‌اند، کافی نبود.

امروز پس از گذشت پنج سال، جنوب یمن به انتفاضه برای اخراج مستعمره‌گران سعودی واماراتی و آمریکایی بازگشته که نقشه‌های آنان نقش بر آب شده است. 

عربستان به غصب قسمت‌هایی از مناطق «حضرموت» و «المهره» و ایجاد کانتون‌هایی در مناطق دیگر متهم است و امارات بر آن است تا جزایر یمن و سواحل آنها را به پایگاه‌هایی برای خود تبدیل کند. آمریکایی‌ها نیز به دریای «عدن» و شعبه‌های آن از اقیانوس هند و «باب المندب» در دریای سرخ گرفته تا دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز چشم دوخته‌اند.

امارات گمان می‌کند که زیر بار خسارت‌های سنگین ائتلاف متجاوز سعودی نیروهایش را از باتلاق جنگ خارج می‌کند و برای انحراف افکار عمومی چنین وانمود می‌کند که در صدد به اصطلاح صلح استراتژیک است. 

عربستان با استفاده از جنگ استعمارگرانه علیه یمن توانست سازمان ملل و تمام اعضای شورای امنیت و نیز اتحادیه عرب و رسانه‌های جهانی را خریداری کند و تصویر جنگ عربستان بر یمن را جنگ آزادسازی این کشور از کنترل جنبش انصارالله جلوه دهد، چنانکه که شورای امینت و اتحادیه عرب و دولت ساختگی «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن بیانیه‌های توهم آمیزی را درباره حق دولت هادی و حمایت جنوب یمن از جنگ خود صادر می‌کنند.

اما فرزندان جنوب یمن امروز شدیدترین مخالفت را با ائتلاف متجاوز بروز داده و هشدار جنگ مردمی برای اخراج آنان از یمن را می‌دهند. 

عربستان ادعاهای دیگری نیز درباره سلاح مبارزان یمنی و دریافت آن از ایران دارند اما نمایشگاه تسلیحاتی صنعا تمام ادعاهای باطل آنها را محو و از قدرت یمن در ساخت سلاح رونمائی کرد.

آل سعود از بیش از یک قرن گذشته سیاست همیشگی تجاوز به یمن که هم دولت و هم شهروندان و حجاج و زنان را شامل می‌شود، در پیش گرفته تا بخشی از سرزمین آنها را غصب کند.

عبدالعزیز آل سعود پیش از مرگش تمام فرزندانش را جمع و به آنها تأکید کرد که قدرت عربستان در گرو تضعیف همیشگی یمن و عراق است و آنها را به دست‌اندازی به این دو کشور سفارش کرد. حال جنگ یمن رهاورد میراث تاریخی او برای آل سعود است اما شکست ریاض در این جنگ این پیام را به عبدالعزیز ارسال می‌کند که شکست خورده حقیقی شخص او و نقشه‌اش برای دومین بار متوالی و این بار عقبگرد از صحنه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز