خبرگزاری کار ایران

تأکید ریاض بر مخالفت با قانون «دولت ملی یهود» رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۳۲۶

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل تأکید کرد که حمایت از مسأله فلسطین یکی از مهمترین اولویت‌های سیاست خارجی این کشور است و ریاض قانون دولت یهودی در اسرائیل را رد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالعزیز الواصل»، نماینده ویژه عربستان سعودی طی سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل در ژنو تأکید کرد حمایت از مسأله فلسطینی یکی از مهم¬ترین اولویت¬های سیاست خارجی این کشور است و ریاض قانون دولت یهودی در اسرائیل را رد می‌کند.

وی در این سخنرانی تأکید کرد که مضوع مهم دستیابی مردم فلسطین به حقوق قانونی خود است.

این مقام بلند پایه دیپلماتیک سعودی با تأکید بر موضع ثابت کشورش در قبال جنگ عربی- اسرائیلی گفت که مردم فلسطین  حق تعیین سرنوشت و بازپس گیری اراضی و تشکیل دولت فلسطینی مستقل با همان مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس را با استناد به تصمیم‌های بین لمللی و ابتکار صلح عرب دارند.

عبدالعزیز الواصل با تأکید بر مخالفت کشورش با قانون «دولت ملی یهود»  توضیح داد که این موضوع با احکام قانون بین‌المللی در تعارض است و تلاش‌های هدفمند برای حل صلح‌آمیز جنگ فلسطین و اسرائیل را متوقف و خنثی می‌کند.

وی نسبت به بند ۷ ویژه بررسی اوضاع در اراضی فلسطینی هشدار داده و آن را از اصلی‌ترین بندهای موجود در دستور کار شورای حقوق بشر برشمرد. 

سفیر عرستان در سازمان ملل همه را به یاری مسأله فلسطین فرا خواند و بر حمایت کامل کشورش از تمام تلاش‌ها و ابتکار عمل‌ها برای نجات عملیات صلح و راهکار حل دو دولت تأکید کرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز