خبرگزاری کار ایران

تلاش سناتورهای آمریکایی برای منع استفاده از قانون حالت فوق‌العاده در فروش اسلحه به عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۰۳

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز گذشته- سه شنبه- پیش نویس قانونی را ارائه کرد که به موجب آن، مجوز رئیس‌جمهوری این کشور برای فروش اضطراری سلاح بدون موافقت کنگره محدود می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز گذشته- سه‌شنبه- با ارائه پیش‌نویس قانونی تلاش کرد قدرت رئیس‌جمهوری این کشور برای فروش اضطراری سلاح بدون موافقت کنگره را محدود کند. 

پیش نویس این قانون که با نام قانون حالت‌های اضطراری دروغین ویژه عربستان سعودی مطرح شده است، در چارچوب واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای استفاده از بند حالت فوق العاده موجود در قانون کنترل صادرات اسلحه  در تلاش برای حفظ ۲۲ معامله تسلیحاتی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه خلیج‌فارس بدون اعمال دوره بازبینی کنگره ارائه شده است. 

«باب منندز» سناتور آمریکائی و عضو ارشد کمیته روابط خارجی گفت: «پیش نویس این قانون از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، از طریق محدود کردن این حالت‌های فوق العاده برای متحدان در پیمان امنیتی و کشورهای شریک امنیت مانع چنین نقض آشکار قوانین می‌شود».

منندز توضیح داد که این تغییرات بر ۲۲ معامله تسلیحاتی که کنگره هفته گذشته آنها را رد کرد، تأثیر نمی‌گذارد اما صرف نظر از اینکه رئیس جمهور آینده از حزب دموکرات یا جمهوری خواه باشد، مانع وقوع این موارد استفاده در آینده خواهد شد. 

این قانون به‌رغم ارائه توسط کمیته روابط خارجی، با مشکلات و چالش‌های سختی برای تصویب بدون حمایت «جیم ریش» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته مواجه است. 

طبق روال معمول، قانون فروش اسلحه به ۳۰ روز زمان برای بازبینی کنگره پیش از پایان عملیات فروش نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز