خبرگزاری کار ایران

توئیت «خدیجه چنگیز» پس از گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۳۵

نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی بااستقبال از گزارش سازمان ملل درباره قتل وی،‌ آن را تحول خوشایند توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی با انتشار توئیتی نوشت: «درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تحقیق از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره ترور نامزدم تحول خوشایندی است».

چنگیز در ادامه با تأکید بر لزوم تحقق عدالت و کشف حقایق افزود: «در حال حاضر اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید به این درخواست عمل کنند».

«اگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه روز گذشته -چهارشنبه- بر دستیابی به ادله کافی در ارتباط با دخالت ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی در کنسولگری استانبول تأکید کرد.

کالامار به عنوان یک کارشناس مستقل تصریح کرد که تحقیقش شامل ادله موثقی است که تحقیق بیشتر درباره مسئولیت فردی مقام‌های ارشد سعودی از جمله بن‌سلمان را می‌طلبد. 

وی تأکید کرد که تحقیقاتش بر ادله بزرگی چون تصاویر دوربین‌های کنترل داخل کنسولگری استناد دارد. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود: «با توجه به دلایل موثق درباره مسئولیت‌های ولی عهد در قتل خاشقجی باید مجازات‌های در نظر گرفته شده شامل وی و دارائی‌هایش در خارج تا زمان تبرئه او شود». 

کالامار همچنین از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست که تحقیق جنایی رسمی در این پرونده را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز