خبرگزاری کار ایران

بیانیه عمار الحکیم خطاب به الحلبوسی: پارلمان مسئول اجرای برنامه «عبدالمهدی» است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۵۶

پس از جدائی جریان حکمت عراق و اتخاذ مسیر مخالفت،‌ رئیس ائتلاف اصلاح و آبادانی در دیدار با رئیس پارلمان این کشور،‌ پارلمان را مسئول پی‌گیری برنامه دولت و تعهدات آن برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد پست، پس از جدائی جریان حکمت عراق و اتخاذ مسیر مخالفت،‌ «عمار الحکیم» رئیس ائتلاف اصلاح و آبادانی در دیدار با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور،‌ پارلمان را مسئول پی گیری برنامه دولت و تعهدات آن برشمرد.

دفتر حکیم با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که در این دیدار تحولات وضع سیاسی در عراق در سطوح اجرائی و قانونی و روابط بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

حکیم توضیح داد که انتخاب گزینه «اپوزیسیون» گزینه­‌ای استراتژیک است که روند سیاسی در کشور را قادر به انتظام به وجود بلوک پارلمانی مخالفت می­کند که توان ارزیابی و تشخیص اشتباهات را دارد.

در این بیانیه، ‌پارلمان عراق مسئول پیگیری برنامه‌­های دولت و تعهدات آن که بر اساس آنها رأی اعتماد دریافت کرده،‌ عنوان شده است.

در این بیانیه درخواست شده است که خدمات رسانی به مردم عراق به ویژه در پرونده برق و فرصت‌های شغلی در اولویت قرار گیرد و بر لزوم اتخاذ قوانین مهم به ویژه قوانین که با ساختار سیاسی و خدمت به شهروندان عراقی به صورت مستقیم در ارتباط است، تأکید شده است.

حکیم در این بیانیه بر بی طرفی مثبت عراق در مسائل منطقه و تضمین منافع عراق و همزمان مخالفت با سیاست محاصره اقتصادی ملت‌ها تأکید شده است.

وی درباره کابینه دولت نیز تأکید کرد که کابینه باید در سریع­‌ترین زمان ممکن از سوی تشکل‌­های پارلمانی حامی دولت کامل و از اختلاف و مانع‌تراشی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز