خبرگزاری کار ایران

یک مقام صهیونیست:

بن‌سلمان و بن‌زاید بیشتر از یهودیان از اسرائیل حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۲۱

بنیانگذار مرکز میراث صهیونیسم تأکید کرد که ولیعهد سعودی و ولیعهد أبوظبی بیش از بسیاری از یهودیان از اسرائیل حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «مایک ایوانز» بنیانگذار مرکز میراث صهیونیسم طی سخنرانی در کنفرانس روزنامه «جروزالم پست» در نیویورک تأکید کرد که ولیعهد سعودی و ولیعهد أبوظبی بیش از بسیاری از یهودیان از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی در ادامه گفت که با دو مرد به تعبیر خود،‌ فوق العاده دیدار کرده است. وی همچنین پس از کنفرانس در مصاحبه با شبکه الجزیره از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر تقدیر کرد. 

بنیانگذار مرکز میراث صهیونیسم گفت که در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی موضوع ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را مطرح کرده اما او نه آن را تکذیب و نه به آن اعتراف کرده است. ایوانز گفت که بن سلمان به وی گفته حتی شاهزاده هم دچار اشتباه می‌شود. 

«یسرائیل کاتص» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت که آمریکا با حمایت اسرائیل عملیاتی را به منظور ایجاد همکاری مشترک منطقه‌ای که شامل گسترش روابط با کشورهای عربی عملگرا می‌شود، ‌رهبری می‌کند. 

کانال ۱۳ اسرائیل ماه فوریه گذشته سری جدید برنامه تحقیقات با عنوان «اسرار خلیج» را منتشر و آن را به روابط با ریاض اختصاص داد. در این برنامه نشان داده شد که بن سلمان پس از انتصاب به ولیعهدی برای تقویت و گسترش روابط با اسرائیل فعالیت کرده است. 

این شبکه اعلام کرد که بحران روابط عربستان و اسرائیل پس از درگذشت «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق و به قدرت رسیدن «سلمان بن عبدالعزیز» و افزایش قدرت بن سلمان به پایان رسیده است.   

پیش از این دو روزنامه «معاریو» اسرائیل و «وال استریت ژورنال» آمریکا نوشتند که بن سلمان مأموریت ویژه‌ای را به «سعود القحطانی»، مشاور سابق دربار سعودی  برای خوب جلوه دادن تصویر اسرائیل نزد افکار عمومی در عربستان داده بود. 

قحطانی در همین راستا دستور العمل‌هایی را به مطبوعات عربستان برای تغییر چهره اسرائیل در این کشور که با نام دشمن صهیونیستی مشهور بود،‌ ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز