خبرگزاری کار ایران

ادعای بی‌اساس الجبیر:

به دنبال جنگ با ایران نیستیم/ تهران رفتار خود را اصلاح کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۳۹۶

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در اظهارات بی اساسی رفتارهای ایران را غیر عقلانی توصیف و تأکید کرد که هیچ کس به دنبال جنگ نیست و مشکل به ایران باز می‌­گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» آمریکا مدعی شد که ایران باید مشخص کند یک کشور است یا یک انقلاب، چرا که مشکل به ایرانی‌­ها باز می­‌گردد و آنها به دنبال تشدید تنش هستند.

الجبیر در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: «ما و آمریکا به ایرانی‌­ها از طریق نامه­‌هایی توضیح دادیم که هیچ کس به دنبال جنگ نیست و آنها نیز نباید خواهان جنگ باشند».

وی گفت:‌ «نامه کاملا روشن بود که ما از منافع خود دفاع خواهیم کرد و هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد که دست به اقدام خشونت‌آمیز علیه ما زند، ما به هر روشی از جنگ دوری می‌­کنیم، چرا که همه از جنگ خسارت خواهند دید».

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با اصرار بر اظهارات مضحک خود تأکید کرد که این کشور با آمریکا در زمینه دخالت ایران در حادثه نفت­‌کش­‌های دریای عمان هم عقیده است و همه غیر از تهران از جنگ دوری می­‌کنند.

وی مدعی شد: «ما به دنبال استفاده از ابزار دیپلماسی و تحریم­‌های اقتصادی هستیم تا به ایران توضیح دهیم که رفتارهایش غیر قابل قبول است و باید عملکرد خود را اصلاح کند».

الجبیر در سخنانی توهم‌آمیز گفت: «ریاض با واشنگتن و متحدانش در حال رایزنی درباره اقدامات لازم است و جهان باید این پیام را به ایران ارسال کند که رفتارهای خصمانه و حمله به کشتی­‌های تجاری و تجهیز گروه‌­های تروریستی چون «حزب الله» به موشک­‌های بالستیک غیر قابل قبول است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز