خبرگزاری کار ایران

افشای محل‌های اعدام عمومی در کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۵۵

یک گروه حقوق بشری گزارش داد که دولت کره شمالی برای انداختن ترس در دل مردم دست به اعدام‌های در ملا عام می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ونکوور سان، یک گروه حقوق بشری گزارش داد که دولت کره شمالی برای انداختن ترس در دل مردم دست به اعدام‌های در ملا عام می‌زند. این گروه همچنین از ۳۲۳ محل اعدام پرده برداشت. 

کارگروه عدالت انتقالی که در سئول مشغول به کار است، این گزارش را منتشر کرده است. این گزارش نتیجه تحقیق و مصاحبه با بیش از ۶۰۰ پناهنده اهل کره شمالی است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. 

«سارا ا.ی سان»، مدیر تحقیقاتی این کارگروه، گفت: «اعدام‌های عمومی به این هدف صورت می‌گیرد که مواضع سیاسی خاص حکومت به مردم یادآوری شود.»

وی افزود: «اما دلیل اصلی این اقدام پاشیدن بذر ترس در میان مردم است.»

شماری از نخبگان مغضوب دولت نیز در میان این اعدام‌شدگان قرار دارند، از جمله «یانگ سونگ تائک»، عموی رهبر کره شمالی. 

با این حال، اتهام‌هایی که در این کشور به اعدام می‌انجامد گستره‌ای از «دزدیدن مس و دام» تا فعالیت‌های «ضدحکومتی» و عبور غیرقانونی از مرز برای فرار به چین را در بر می‌گیرد. 

این گروه همچنین عنوان کرد که در محل برگزاری این اعدام‌ها صدها و گاه هزار نفر جمع می‌شوند و کم‌سن‌وسال‌ترین کسی که در این مراسم حضور داشت هفت سال سن داشت. 

بنا به گزارش این گروه، ۳۵ گزارش از اعدام عمومی در ساحل یک رودخانه حکایت دارد. 

شش اعدام با طناب دار و ۲۹ عدد نیز به دست جوخه آتش صورت گرفته است. 

شمار زیادی از اعدام‌ها در بخش‌های شمالی کشور صورت می‌گیرد. بسیاری از مردم آن مناطق می‌کوشند با عبور از مرز چین از کشور فرار کنند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز