خبرگزاری کار ایران

پنتاگون رسما آموزش استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ به خلبانان تُرک را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۱۲

مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که آموزش استفاده از جنگنده‌های اف- ۳۵ به خلبانان ترک در پایگاه هوائی واقع ایالت «آریزونا» خیلی سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده متوقف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که روند آموزش استفاده از جنگنده‌های اف- ۳۵ در پایگاه هوائی ایالت «آریزونا» را خیلی سریع‌تر از زمان ممکن متوقف کرده‌اند.

آنکارا اعلام کرد که واشنگتن هیچ اقدامی برای تشکیل کارگروه با این کشور انجام نداده است. 

آمریکا تلاش می‌کند به دلیل اقدام ترکیه برای خرید سامانه دفاع هوائی روسیه، به مشارکت آنکارا در برنامه جنگنده‌های پیشرفته پایان دهد. 

«کولونیل مایک اندروز» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «پنتاگون می‌داند که خلبانان ترک پایگاه هوائی لوک هرگز پرواز نخواهند کرد». 

وی افزود: «مادامی که تغییری در سیاست ترکیه ایجاد نشود، ‌به فعالیت خود با متحد ترکمان برای پایان دادن به مشارکت این کشور در برنامه جنگنده‌های اف- ۳۵ ادامه خواهیم داد». 

«اسماعیل دمر»، رئیس مؤسسه صنایع دفاعی ترکیه امروز- دوشنبه- گفت که آمریکا هنوز هیچ اقدامی برای تشکیل کارگروه مشترک برای ارزیابی نگرانی‌ها از معامله تسلیحاتی اس- ۴۰۰ روسیه انجام نداده است. 

واشنگتن مدعی است که اقدام ترکیه به عنوان متحد ناتو برای خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه تهدیدی برای جنگنده‌های اف- ۳۵ به شمار می‌رود و به آنکارا نسبت به پیامدهای احتمالی اتمام معامله مذکور هشدار داده است. 

ترکیه به عنوان شریک اصلی برنامه اف- ۳۵ گفت که سامانه موشکی اس- ۴۰۰ بر این جنگنده‌ها تأثیر نخواهد داشت. آنکارا به واشنگتن پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک برای ارزیابی نگرانی‌های آمریکا را داده است.

دمر گفت در جمع خبرنگاران گفت: «ترکیه آماده بررسی نگرانی‌های آمریکاست و اگر منبع این نگرانی موضوعی فنی در ارتباط با انتشار سامانه موشکی اس- ۴۰۰ در کشور باشد، ما بارها تأکید کرده‌ایم که آماده بررسی این موضوع هستیم».

وی در پایان افزود: «اما طرف دیگر یعنی آمریکا هیچ اقدامی برای تشکیل تیم فنی و بررسی این موضوع انجام نداده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز