خبرگزاری کار ایران

روزنامه الاخبار:

ماجرای وساطت حسن نصرالله در پرونده زکا چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۸۸

رزونامه الاخبار لبنان گزارش داد که دبیر کل حزب الله شخصا پرونده بازداشت شهروند لبنانی در ایران را پیگیری و روند فعالیت مدیر کل اداره امنیت عمومی این کشور را برای بازگرداندن وی تسهیل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله شخصا پرونده بازداشت «نزار زکا» شهروند لبنانی در ایران را پی‌گیری کرد و کانال­‌های دیپلماتیک را برای فعالیت «عباس ابراهیم» مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان با مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت اطلاعات و دستگاه اطلاعات سپاه پاسداران و نیز دفتر رهبر انقلاب اسلامی گشود.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: در مقابل، ژنرال ابراهیم نیز عملیات مذاکره با آمریکا را به منظور تحقق دستاوردها یا بهای آزادی زکا آغاز و در همین راستا پیش از دیدار با «قاسم تاج الدین» بازرگان لبنانی زندانی در آمریکا با مقامات آمریکائی در آژانس اطلاعات و کنگره و نهادهای دیگر در این کشور دیدار کرد.

در ادامه این ادعا آمده است: البته تاج الدین و وکیلش نپذیرفتند که وی بخشی از معامله تبادل باشد و پذیرش چنین موضوعی را به مفهوم اثبات اتهام او برشمردند و ژنرال ابراهیم دوباره به ایران بازگشت.

این روزنامه در ادامه افزود: هنگامی که ایرانی‌­ها با نصر الله برای دریافت دیدگاهش در این پرونده تماس گرفتند،‌ او از آنها خواست که مسیر مأموریت ابراهیم را تسهیل کنند، همچنین «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز درخواست کرد مساعدت­‌های لازم در این زمینه را به عمل آورند به ویژه اینکه زکا یک شهروند لبنانی است و ادامه بازداشت او پیامد منفی برای لبنان دارد و او مدتی طولانی است که در زندان به سر می­‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز