خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا ارائه خدمات در کنسولگری خود در کانادا را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۵۹

ونزوئلا اعلام کرد که کانادا باید از دنباله‌روی از سیاست خارجی آمریکا دست بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ونزوئلا ارائه خدمات در کنسولگری خود در کانادا را متوقف کرد. این اقدام در واکنش به بسته شدن سفارت کانادا در ونزوئلا صورت گرفت. ونزوئلا همچنین اعلام کرد که کانادا باید از دنباله‌روی از سیاست خارجی آمریکا دست بردارد. 

«خورخه آرزا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا، روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که خدمات در کنسولگری این کشور در ونکوور، تورنتو و مونترال را متوقف می‌کند. وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس خدمات کنسولی تنها در سفارت این کشور در اوتاوا صورت می‌گیرد. 

وزارت خارجه ونزوئلا با انتقاد از اقدام کانادا مبنی بر بستن سفارت خود در کاراکاس این کار را «تصمیمی سیاسی» دانست که نشان‌دهنده «خصومت همیشگی اوتاوا و پیروی دولت این کشور از سیاست‌های آمریکا در زمینه دشمنی با مردم ونزوئلا و تشکیلات دموکراتیک است.»

وزارت خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد که کاراکاس امیدوار است که کانادا به‌زودی در زمینه سیاست خارجه به استقلال دست یابد و شرایط بهتری را برای گفت‌وگو و احترام متقابل فراهم کند که به نفع مردم هر دو کشور باشد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز