خبرگزاری کار ایران

تعلیق برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه بر واردات کالا از مکزیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۰۸

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که برنامه‌اش برای اعمال تعرفه بر واردات کالا از مکزیک را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که برنامه‌اش برای اعمال تعرفه بر واردات کالا از مکزیک را به حال تعلیق درآورده است. وی در پیامی توئیتری اعلام کرد که مکزیک با «اعمال اقداماتی جدی» برای توقف موج پناهجویان سرازیرشده به سوی آمریکا موافقت کرده است. 

بر اساس اعلامیه مشترک آمریکا و مکزیک که وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته -جمعه- آن را منتشر کرد، واشنگتن «بلافاصله گسترش اجرای» برنامه‌ای را پی می‌گیرد که پناهجویانی را که از مرز این کشور گذشته‌اند تا زمان صدور رای نهایی به مکزیک باز می‌گرداند. در این توافق آمده است که مکزیک به این افراد شغل، خدمات سلامت وتحصیلات» ارائه می‌دهد. 

مکزیک همچنین پذیرفته تا «قدم‌هایی بی‌مانند در جهت افزایش فشار و جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از مرزهای آمریکا بردارد». این قدم‌ها شامل اعزام گارد ملی مکزیک به سراسر کشور، به‌ویژه در مرزهای جنوبی با گواتمالا می‌شود. در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که مکزیک «اقدام‌های مهمی را برای توقف قاچاق سازمان‌یافته انسان در دستور کار قرار داده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز