خبرگزاری کار ایران

پوتین:

ایران، تایید شده‌ترین کشور جهان است/ برنامه هسته‌ای و موشکی تهران ارتباطی به یکدیگر ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۷۴

رییس‌جمهوری روسیه با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، گفت که مساله موشکی و اتمی باید به صورت مجزا بررسی شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه روز گذشته-پنجشنبه- در دیدار با روسای رسانه‌های خارجی مستقر در این کشور، گفت: «از نقطه نظر کنترل برنامه هسته‌ای، در حال حاضر ایران، تایید شده‌ترین کشور در جهان است. این سخنان بی پایه و اساس نیست. اینها چیزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید. آنها مدام از ایران بازرسی کرده و تاکنون حتی یک بار هم نشانه‌ای از نقض مفاد توافق هسته‌ای(برجام) کشف نکردند.»

این در حالی است که روز گذشته روسای جمهوری آمریکا و فرانسه توافق کردند که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید مذاکرات جدیدی انجام شود.

پوتین افزود: «از تحریم‌های ضدایرانی حمایت نمی‌کنیم. با متحدان و دوستان خود رایزنی می‌کنیم تا به آنها ثابت کنیم که باید اقداماتی انجام شود تا زحمت‌های چندین سال مذاکره از بین نرود.»

وی همچنین مساله هسته‌ای ایران و برنامه موشکی کشورمان را جدا از هم دانسته و تاکید کرد این دو نباید با یکدیگر مقایسه شده و ربط داده شوند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت که ایران مانند هر کشور دیگری حق دارد از خود دفاع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز