خبرگزاری کار ایران

حذف دلار از تبادلات نفتی روسیه و ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۳۰

از دو ماه پیش در پی تهدید امریکا برای تحریم مجدد ایران، این کشور تصمیم به کاهش استفاده از دلار در واردات خود گرفته است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری اویل پرایس اعلام کرد: روسیه در نظردارد استفاده از دلار را درتبادلات نفتی خود با ایران و ترکیه کاهش دهد. بطوریکه الکساندر نواک وزیرانرژی روسیه گفت: ما برای استفاده از پول ملی به جای دلار به یک فهم مشترک رسیده ایم که این ویژگی در مورد ایران وترکیه نیز صادق است و ما در حال بررسی موضوع در بخش های اقتصادی، مالی و بانکی هستیم.

این گزارش می افزاید: تقریبا از دوماه پیش در پی تهدید آمریکا برای تحریم مجدد ایران، این کشور تصمیم به کاهش استفاده از دلار در واردات خود گرفته است. بطوریکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در آخرین بخشنامه خود، دستور حذف دلار از واردات را صادر کرد.

ایران و روسیه به عنوان دومتحد، درد مشترکی از جانب تحریم های امریکا احساس می کنند بطوریکه براساس گزارش راشاتودی(RT) رهبر ایران درآخرین دیدار خود با ولادیمیر پوتین در نوامبر گذشته پیشنهاد استفاده از پول های ملی  به جای دلار را داده بود تا تاثیرات آن را کاهش دهند.

همچنین براساس توافق دوجانبه بانک های مرکزی ایران و ترکیه استفاده از پول‌های ملی دو کشور از سال پیش شروع شده است و در حال حاضر روسیه در حال مذاکره با تهران برای کاربست پول های ملی است هرچند تردیدهایی در زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز