خبرگزاری کار ایران

نشست بیروت در اعتراض به اجلاس صهیونیستی بحرین؛ علیه معامله قرن متحد هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۵۳

بیروت امروز- یکشنبه- میزبان نشستی با عنوان «علیه معامله قرن متحد هستیم،‌ نه به کارگاه اقتصادی بحرین» است که نیروهای سیاسی و حزبی و اتحادیه‌ای و نیز نیروهای مقاومت عربی و اسلامی آن را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، کنفرانس «علیه معامله قرن متحد هستیم، ‌نه به کارگاه اقتصادی بحرین» امروز- یکشنبه در بیروت برگزار شد. 

دبیرکل هر یک از سه کنفرانس ملی- عربی، ملی- اسلامی و کنفرانس کل احزاب عربی و موسسه بین‌المللی قدس فراخوان دعوت برای حضور در این نشست به منظور بررسی راهکارهای مقابله با معامله قرن و پیامدهای آن را صادر کردند. 

این نشست با سخنرانی «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح آغاز شد. وی در این سخنرانی تأکید کرد که حوادث امروز در واقع تکرار پیمان «سایکس پیکو  است و معامله قرن فقط مشمول فلسطین نمی‌شود بلکه طرح تقسیم آن کل منطقه را شامل می‌شود.

زکی تأکید کرد که مردم فلسطین اوضاع را درست خواهند کرد و کودکان فلسطینی از هر زره و ژنرالی قوی‌تر هستند.

وی گفت که اگر اشغال فلسطین همچنان ادامه پیدا کند،‌ هیچ کشور عربی امنیت نخواهد داشت. 

زکی به صدور منشوری برای تعیین مسیر و برنامه فلسطین برای مقابله با توطئه بزرگ معامله قرن فرا خواند».

«حسن عز الدین» مسئول روابط عربی جنبش حزب‌الله نیز در این نشست تأکید کرد که باید در این دیدار مشترک صفحه جدیدی مبتنی  بر سه عنصر «ارتش، ملت و مقاومت» در کل منطقه گشوده شود.

وی در ادامه با تقدیر از موضع فلسطین برای عدم مشارکت در کنفرانس بحرین بر تشکیل جبهه‌هایی در مخالفت با آمریکا و متحد عرب آن در منطقه تأکید کرد. 

«خالد السفیانی» هماهنگ‌کننده کنفرانس ملی- السلامی نیز تأکید کرد: «ما می‌خواهیم معامله قرن فرصتی برای اتحاد فلسطینی‌ها به منظور مقابله با آن را فراهم کند». 

«زیاد نخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز با تأکید بر ادامه راه مقاومت گفت:‌ «ما به حمایت بیشتر از مقاومت در سایه حملات شبهه‌آمیز نیاز داریم». 

«مبارکه البراهمی» نماینده مجلس نمایندگان مردم تونس در حاشیه این نشست تأکید کرد که هدف کارگاه اقتصادی بحرین،‌ نابودی مسأله فلسطین است.

وی تأکید کرد: «ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوئیم که ملت‌های عربی در کنار مردم فلسطین و حق آنها ایستاده‌اند». 

«حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز تأکید کرد:‌ «عاملان برگزاری کنفرانس بحرین آماده تجارت با هر چیزی هستند». 

وی گفت: «معامله قرن جنایتی است که ننگ آن دامن شرکت‌کنندگان را می‌گیرد و دفاع از قدس به مثابه دفاع از مکه است و تمام موضوعات ساختگی در منطقه در حاشیه و موضوع فلسطین، فصل‌الخطاب و تعیین کننده است».

الدیهی کارگاه اقتصادی بحرین را نسخه جدیدی از اعلامیه بالفور توصیف کرد و مسئولیت همگان را سرنگونی معامله قرن برشمرد. 

«أبو احمد فؤاد» معاون دبیر کل جبهه ملی آزادی فلسطین نیز با سخنرانی در این نشست گفت: «باید بر جنبش ملی در فلسطین و در هر مکانی تمرکز شود و به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی و توافق اسلو برای مقابله با معامله قرن لغو شود. وی بر حمایت از مقاومت مسلحانه به عنوان عنصر اصلی در مقابله با معامله قرن و توطئه علیه امت اسلامی تأکید کرد. 

«عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن نیز تأکید کرد که وقایع امروز نتیجه آشکار کوتاهی و مسامحه در قبال مسأله فلسطین است. 

نشست بیروت در پاسخ به برگزاری کارگاه اقتصادی «صلح برای شکوفائی» در بحرین برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز