خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

اگر جای انگلیس بودم، هزینه خروج از اتحادیه اروپا را پرداخت نمی‌کردم

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۲۲

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که بریتانیا باید در سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود و نباید هزینه‌ای برای این خروج پرداخت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که بریتانیا باید از پرداخت ۵۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا برای خروج از این بلوک خودداری کند. وی همچنین گفت که چنانچه بروکسل آنچه را که لندن می‌خواهد تامین نکند، بریتانیا باید از مذاکرات برگزیت «بیرون برود.»

ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز، پیش از سفرش به بریتانیا که بناست فردا -دوشنبه- برگزار شود، اعلام کرد که رهبر بعدی بریتانیا باید «نایجل فاراژ»، سیاستمدار سرسخت هوادار برگزیت، را برای مذاکره به اتحادیه اروپا بفرستد. 

ترامپ گفت که بریتانیا باید در سال جاری میلادی در اتحادیه اروپا خارج شود. 

وی افزود: «آن‌ها باید این قضیه را به سرانجام برسانند. باید توافقی صورت دهند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «اگر جای آنها بودم و آن‌ها چیزی را که می‌خواستم به من نمی‌دادند، از گفت‌وگوها بیرون می‌رفتم. اگر معامله منصفانه‌ای نصیبت نشود، باید از توافق خارج شوی.»

ترامپ همچنین گفت که این‌که حزب محافظه‌کار بریتانیا فاراژ را وارد مذاکرات با اتحادیه اروپا نکرد اشتباه بزرگی بود. 

وی افزود: «نایجل را خیلی دوست دارم. او خیلی کارها می‌تواند بکند. آدم باهوشی است. آن‌ها او را وارد مذاکرات نمی‌کنند، اما اگر این کار را بکنند خیلی جلو می‌افتند. هنوز متوجه این قضیه نشده‌اند.» 

ترامپ در ادامه گفت: «اگر من بودم مبلغ ۵۰ میلیارد دلار  را به اتحادیه اروپا نمی‌پرداختم. پول خیلی زیادی است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز